در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | یک اثر هنری باید جذابیت و کشش داشته باشد/ اجرای نمایش «منتیدا» با ۸۰ جلسه تمرین
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:00:08
نمایش منتیدا | یک اثر هنری باید جذابیت و کشش داشته باشد/ اجرای نمایش «منتیدا» با ۸۰ جلسه تمرین | عکس

کارگردان نمایش «منتیدا» گفت: از نگاه من یک اثر هنری در اولین شاخصه‌ خود باید جذابیت و کشش داشته باشد تا بتواند با هر قشری ارتباط برقرار کند، زمانی که یک اثر با جذابیت توانست مخاطب خاص خودش را پیدا کند، حالا می‌تواند با فکر درست تاثیرش را بر جامعه نیز بگذارد.

احمد شاه قاسمی، نویسنده و کارگردان نمایش «منتیدا» در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا با اشاره به اینکه اولویت انتخاب متن، جذابیت و کشش متن است، تاکید کرد: زمانی که برای اولین بار این نمایشنامه را می‌خواندم، متوجه شدم که این نمایشنامه بسیار جذاب و خوش ریتم است و پس از آن بارها و بارها این نمایشنامه را خواندم و سپس دراماتورژی متن را آغاز کردم و در نهایت تصمیم گرفتم تا براساس حرف و پیامی که می‌خواهم داشته باشم اقتباسی با حفظ بخشی از محتوای اصلی اثر داشته باشم.

او افزود: تهیه‌کنندگان نمایش انسان‌ها و رفقایی بسیار محترم، با اخلاق، با انگیزه و با درک هستند و من به‌ عنوان کارگردان از وجود این دو عزیز بسیار سپاسگزارم که با وجود تلاش‌هایی که دارند دلیل اجرای آثار باکیفیت هستند و تولید یک اثر را در مسیر لذت‌بخش‌تری به سرانجام می‌رسانند.

بازیگر نمایش قلعه خاطرنشان کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد در مورد هدف از روی صحنه رفتن و تعیین خط مشی گروه و نمایش، از خرداد ماه تا آبان ماه ۱۴۰۲ نمایش «منتیدا» با ۸۰ جلسه تمرین تهیه و آماده اجرا شد.

او افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا این نمایش از همه‌ جهات با نمایش‌های پیشینی که کارگردانی کردم متفاوت باشد و نتیجه‌ این تلاش، تفاوت بسیار مشخص در متن، بازی، دکور، لباس، گریم و… است.

کارگردان نمایش ستوان آینیشمور بیان کرد: این نوع بازآفرینی متن و کارگردانی آن قطعا جزو اهداف و علایق من است، زیرا در محتوا و فرم برای تماشاگران عام و خاص دست پری برای سخن گفتن دارد. اعتقاد دارم تلاش برای نتیجه مهمتر از نتیجه است و نتیجه چه ایده آل من باشد و چه نباشد مهم این است که من به عنوان کارگردان تمام تلاشم را انجام دادم و نتیجه را دوست دارم.

او ادامه داد: از نگاه من یک اثر هنری در اولین شاخصه‌ خود باید جذابیت و کشش داشته باشد تا بتواند با هر قشری ارتباط برقرار کند، زمانی که یک اثر با جذابیت توانست مخاطب خاص خودش را پیدا کند، حالا میتواند با فکر درست تاثیرش را بر جامعه نیز بگذارد.

احمد شاه قاسمی در پایان تاکید کرد: شغل ما تولید نمایش و محصول است، امیدوارم تولید گروه ما با استقبال خوبی از سمت مردم‌ و تماشاگران رو به شود.

نمایش «منتیدا» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی احمد شاه قاسمی و تهیه کنندگی احسان اصغری و حمیدرضا نورزاده از روز چهارشنبه ۱۰ آبان هرشب ساعت ۱۹ در تماشاخانه مهرگان روی صحنه رفته و اجرای آن تا ۳۰ آبان ادامه دارد.

منبع: صباخبر

 

 

درباره نمایش منتیدا
۲۷ آبان ۱۴۰۲