در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | شروع متفاوت "مصاحبه" با دادن دانه قهوه به تماشاگران
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 23:45:29
نمایش مصاحبه | شروع متفاوت

هفتمین جشنواره مردمی و دانشجویی تئاتر ثمر به نیمه دوم راه خود رسید. پنجمین روز جشنواره با تئاتر "مصاحبه" به کارگردانی آیناز شهاب، وحید دهشکار  و به نویسندگی محمد رحمانیان آغاز شد.
تئاتر "مصاحبه"در ساعت ۱۲:۱۵ به روی صحنه رفت. "مصاحبه" روایتگر داستانی تأمل بر انگیز از اثرات جنگ و درد های قربانیان درگیری های جنگی بود.
نکته جالب این نمایش، دادن دانه های قهوه به تماشاگران هنگام ورود به سالن بود, که این کار در واقع نوعی درگیر کردن مخاطب با نمایش و کاراکترها بود.
وحید دهشکار در پاسخ به این سوال که چه سوال و واکنشی را میخواست با نمایش خود در ذهن مخاطب ایجاد کند؟ گفت: دلم میخواست این سوال در ذهن مخاطب ایجاد شود که آیا دیوانه ها هم دیوانه اند؟ یا این ما هستیم که دیوانه‌ایم؟
وحید دهشکار بازیگر نقش نعیم نقش خود را بازگو کرد و گفت: نعیم دارای بیماری پارانوید بود و در ذهنش شخصیتی رو داشت که او را اذیت می‌کرد ولی این شخصیت نعیم شخصیتی صلح جو بود و در عین شر و شیطون بودن پسری محجوب بود که هیچ وقت دنبال دعوا نبوده و نمیخواسته جنگ بشه و داره خط قرمز هارو رعایت می‌کند ولی ندانسته یک انسان را به قتل می‌رساند.
او اشاره کرد برای درگیر کردن ذهن تماشاگرها و مهمان‌های عزیز که درگیر ذهن نعیم شوند به هر کدام از خانوم ها قهوه دادیم. برای اشاره کردن به این که نعیم یک دختر رو کشته بود که اون دختر بوی قهوه می‌داده است.
وی در ادامه گفت: در پرده آخر نمایش "پر" که نماد صلح است را استفاده کردیم.
در آخر این بازیگر تقدیر و تشکر فراوان از استاد ژیان را بیان کرد و گفت: ایشان فرصت بسیار خوبی رو برای ما فراهم کردند.
وی در پاسخ به اینکه چرا خط توالی داستان الجزایر و فرانسه است گفت: این متن خوبی بود که در الجزایر و فرانسه اتفاق افتاده و این موضوع را به مخاطب القا می‌کرد که شاید این داستان در کل دنیا اتفاق بیافتد نه فقط در الجزایر و فرانسه.
وحید دهشکار نظر خود را درباره جشنواره "ثمر" و فرصتی که این جشنواره برای او ایجاد کرده گفت: هزینه سالن ها بسیار بالاست و من به علت جوان و ناشناخته بودن هیچ تهیه کننده ای حاضر با همکاری با من نبود، ولی این جشنواره این فرصت را به من داد ایده و فکرم را اجرایی کنم و به عنوان یک جوان فرصتی برای دیده شدن داشته باشم.

درباره نمایش مصاحبه
۲۳ اسفند ۱۳۹۶