در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | "من"، نمایشی که به جنگ و تاثیر آن بر کودکان می‌پردازد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:01:56
نمایش من |

شقایق هاشمی که به‌عنوان کارگردان با نمایش «من» نوشته بهداد بلیغ‌فر در بخش صحنه‌ای ششمین جشنواره تئاتر شهر حضور دارد، درباره داستان این نمایش، گفت: نمایشنامه به جنگ و تاثیر آن روى کودکان مى‌پردازد؛ مادرانى که بنا به جبر جغرافیا به سوگ فرزندشان مى‌نشینند...
وی در ادامه افزود: ویژگى اصلى نمایش جهان شمول بودن آن است که بسیار برایم جذاب بود. متنى که بهداد بلیغ‌فر زحمت نگارش آن را براى اجرا کشیده است، براى یک فرد یا مردم یک شهر و یا حتى یک قاره نوشته نشده است که از دید من این وجه از متن قابل تقدیر است؛ درباره نمایشنامه «من» تنها می‌توانم بگویم: یگانگى در عین بیگانگى!
این کارگردان تئاتر درباره شیوه اجرایى نمایش خود گفت: شیوه اجرایى نمایش تلفیقى از واقعیت و فانتزى است، که البته به دیدگاه من همه سبک‌های استفاده شده در نمایش از رئالیته شکل می‌گیرد. .در اجرا  از نرِیشِن و دیالوگ استفاده شده است که بنا به شیوه استفاده از آن تماشاگر درگیر احساسات می‌شود و مخاطب با آن، هم‌ذات‌پندارى مى‌کند.
هاشمی درباره اهمیت جشنواره تئاتر شهر؛ گفت: برگزارى این جشنواره ایجاد انگیزه براى کارگردانان و بازیگران جوانى که غالبا مورد حمایت قرار نمی‌گیرند کرده است و مى‌تواند به مرور جایگاه ویژه‌اى در تاریخ تئاتر ایران باز کند.
کارگردان «من» درباره برگزاری جشنواره تئاتر شهر در پردیس تئاتر تهران، گفت: سالن‌هاى پردیس تهران بنا به دور بودن و موقعیت بد مکان به نظر شخصى من بسیارى از مزیت‌هایى که داراست، ازجمله سالن‌هاى آکوستیک، ابعاد مناسب و ... کم‌رنگ کرده است.
این هنرمند تئاتر درباره برنامه اجرای عمومی نمایش «من» گفت: اجراى عموم نمایش براى من و گروه موکول مى شود به اختتامیه این جشنواره، چون هم‌زمان نمى‌شود به چند موقعیت اجرایى، همچون جشنواره، اجراى عموم، سالن مناسب و ... تمرکز کرد، ولى قطعا جشنواره شهر پایان نمایش «من» نخواهد بود.
یاس هاشمی در پایان گروه اجرایی نمایش «من» را معرفی کرد: این نمایش جدیدترین اثر گروه تئاتر «هامون» است. بهداد بلیغ‌فر نمایشنامه «من» را نوشته است و خودم کارگردانی آن را برعهده دارم. یاسمن رادمنش، امیرعلی رادمنش، آنالی شکوری، مهشید حنیفه، سیمین به‌فر و بهداد بلیغ‌فر گروه بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند. از دیگر عوامل نمایش می‌توان به سیاره بهبهانی؛ آهنگساز، بهداد بلیغ‌فر؛ طراح صحنه و پویا طهماسبی و محبوبه طهماسبی اشاره کرد.

درباره نمایش من
۰۴ دی ۱۳۹۶