در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | نوید آغاز درباره فیلم برداشت دوم از قضیه اول: برداشت نوروزی از قضیه هنروتجربه بی تردید عباس کیارستمی، چهره ای کلی
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 21:49:56
برداشت نوروزی از قضیه هنروتجربه

بی تردید عباس کیارستمی، چهره ای کلیدی و تعیین کننده در سینمای ایران است و در کل کارنامه و فیلمهای او جنبه های تمام و کمال هنر و تجربه به چشم می خورد. بیراه نیست اگر بگوییم باوجود کارگردانهایی شاخص و پیشرو در تاریخ سینمای ایران، بسیاری از علاقمندان سینمای متفاوت و آوانگارد در ایران مرید و دنباله رو و حتی مقلد او هستند.

‌کیارستمی به خیلی از علاقمندان جوان سینما نگاه متفاوت را یاد داد و فیلمهایش کلاس درسی تاثیرگذار در این زمینه هستند. به ویژه دانشجویان سینما خیلی تحت تاثیر سینما و جهان بینی این کارگردان هستند و البته اخیرا و در این چند سال، تب اصغر فرهادی هم در این فضا بالا رفته است و برخی هم سعی می کنند فیلمهایی در کلاس اصغر بسازند.

برداشت دوم از قضیه اول هم متاثر از این فضای شکل گرفته، در عنوان کمی ما را یاد «قضیه شکل اول، شکل دوم» کیارستمی می اندازد و در جاهایی ... دیدن ادامه ›› هم آثار فرهادی را در ذهن تداعی می‌کند. با این حال فیلم بازیگوش و تجربه گرایانه ای است و قصه یک گروه فیلمسازی دانشجویی را روایت می کند که در خانه‌ ‌ای قدیمی مشغول آماده کردن صحنه هستند. کارگردان و گروهی از دوستان تئاتری‌اش پس از ماهها تمرین، امروز قرار است اولین فیلم بلند خود را بسازند. اما ساختن فیلم سخت ‌تر از آن چیزی است که آن‎ها تصور می‌کنند.

گزارش روزنامه جام‌جم درباره فیلم سینمایی «برداشت دوم از قضیه اول»

فیلم را پویان باقرزاده ساخته و بازیگرانی چون مهران میری، مینا زمان، عاطفه جمالی و پدرام انصاری در آن بازی می کنند.
تهیه‌کنندگان: یحیی منصورموید و پویان باقرزاده؛ مجری طرح: ماهان حیدری

اطلاع از سانس‌ها و تهیه بلیت در سایت سینماتیکت:
http://www.cinematicket.org/?p=nfilmdetailae&fid=1462&f
عاطفه گندم آبادی این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید