در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اشکان خیل‌نژاد: یک توضیح: در تاتر این روزهای ایران، مرکز مطالعات اجرایی قشقایی با تما
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 16:41:23
یک توضیح:
در تاتر این روزهای ایران، مرکز مطالعات اجرایی قشقایی با تمام مصائب اش، می تواند نقشی تازه پیرامون تأمل در ماهیت اجرای یک نمایش داشته باشد.
من چرا و برای چه کسانی تمرین/تولید تاتر می کنم؟ این عدد مشخص و محدود اجراها آن هم در یک منطقه از شهر، از کِی و تا کجا هم راه من است؟ آیا گفت و گویی بین ما و دیگری (یا خودی) هنگام اجرا رخ می دهد؟
و هزاران پرسش دیگر که بخش عمده اش شاید زاییده ی این میزان از اجرامحوری و بی برنامه گی کلیت تاتر ماست.
پروژه ی "هملت؛ شکسپیر" (گروه تئاتر تازه) در همین هیاهو می تواند گم شود اگر به مثابه یک تولید (با قواعد بازار تولید) نگاه شود و می تواند آشکار گردد اگر تمامیت اش نظاره و نقد شود.
ما نه مدعی تغییر و نه حتا نگاه نو هستیم، شاید فقط کمی خسته شدیم از مناسبات چندهفته تمرین و ملاقات های پی در پی با طراحان و عکس های خداحافظی با گروه ... دیدن ادامه ›› یا مخاطب.
نتیجه ی یک سال تلاش مان برای نزدیک شدن به پژوهش محوری، منجر به انجام پروژه ای با چهار برنامه پیرامون هملت شکسپیر شد که امروز دوشنبه 28 تیرماه روز آغازینش می باشد:
نخستین: نمایش "هم؛ لت" که حاصل گفت و گوی چهار گروه دانش گاهی با یک دیگر، تحت یک اجرای واحد است، که در عین نزدیکی اتمسفرشان، هرکدام نزدیک ٢٠ دقیقه یکی از صحنه های هملت را کاملن مستقل هر روز ساعت 19 در تالار قشقایی تئاتر شهر اجرا می کنند.
دومین: "پرده ی سوم؛ صحنه ی چهارم" که از منظری بسیار دور مساله ی هملت و گرترود را در رابطه ای ام روزین بازتعریف می کند. هر روز ساعت 21:15 در تالار قشقایی اجرا می شود
سومین: "هملت؛ سالاد فصل" که نشست هایی برای روشن شدن نسبت و آشنایی ما ایرانیان با شکسپیر است، هم در حوزه ی اجرا و هم در حوزه ی تئوری.
چهارمین: "هملت؛ میزانسن رنگ ها" ورک شاپ و تمرین سعید بهنام براساس نگاه ویلسون با هنرجویان تازه نفس است که در پایان به صورت یک اجرای کامل روی صحنه می رود.
از امروز میزبان شما هستیم و با نهایت احترام از شما دعوت می کنیم تجربه های ما را به نظاره بشینید.
محمد مهدی فتحیان و آذرنوش این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید