در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال سینما | اخبار | وزیر ارشاد: نسخه اصلاحی «عصبانی نیستم» به دست ما نرسیده است
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 15:35:16
فیلم عصبانی نیستم | وزیر ارشاد: نسخه اصلاحی «عصبانی نیستم» به دست ما نرسیده است | عکس
رضا درمیشیان:سکوت، تحمل و مدارای من نتوانست باعث اکران فیلمم شود

دیروز هم وزیر ارشاد درباره این فیلم صحبت کرد، هم سخنگوی وزارت ارشاد و هم کارگردان فیلم که سرانجام سکوتش را شکست. آنچه مدیران ارشاد بیان کردند به نوعی تکرار حرف های چند روز اخیر بود، اینکه «عصبانی نیستم» نیازمند اصلاحات تازه است. نکته ای است تازه که علی جنتی در جمع خبرنگاران گفت و به این موضوع اشاره کرد که هنوز نسخه اصلاحی «عصبانی نیستم» به ارشاد نرسیده است. این در حالی است که فیلم درمیشیان در ماههای اخیر، پس از انجام اصلاحاتی که منجر به دریافت پروانه نمایش و ثبت قرارداد در گروه سینما آفریقا شد، هیچ اصلاحیه تازه ای از ارشاد دریافت نکرده که نیاز به ارسال نسخه تازه ای از آن باشد. درمیشیان که دیروز سکوتش را شکست در متنی که برای رسانه ها ارسال کرد به این نکته اشاره کرد که نهایت تلاش و همراهی اش را با مسوولان سینمایی انجام داد، تا فیلمش اکران شود. تلاشی که تا اینجای کار نتیجه ای در پی نداشته است.

سخنگوی وزارت ارشاد هم در نشستی که تنها تعدادی از رسانه ها به حضور در آن دعوت شده بودند کوشید تا به دلواپسان بگوید تقریباً هیچکدام از فیلم هایی که از آنها انتقاد صورت گرفته قرار نیست اکران شوند. حسین نوش آبادی البته از این احتمال سخن گفت که «عصبانی نیستم» شاید پس از انجام اصلاحات و البته در زمانی که همچنان نامشخص است، بتواند روی پرده بیاید. این در حالی است که حمید رسائی عضو جبهه پایداری و نماینده مجلس و به نوعی یکی از سردمداران طیف مخالف سیاست های فرهنگی دولت یازدهم در اظهارنظری صریح و جالب توجه گفت: «عصبانی نیستم» حتی در صورت انجام اصلاحات هم نباید اکران شود. شاید بد نباشد به این نکته هم اشاره شود که مدیریت سابق سینما با وجود تمام انتقادهایی که به عملکردش وارد بود، از پروانه نمایش هایی که صادر می کرد بیشتر از مدیران فعلی دفاع می کرد. به عنوان مثال در دوره شمقدری در شرایطی به مراتب ملتهب تر و با وجود تجمع عده ای از جریان انصار حزب ا... در مقابل وزارت ارشاد، فیلم «من مادر هستم» را اکران کرد و این فیلم با وجود مخالفت برخی نمایندگان مجلس و تعدادی از رسانه ها و جریان های سیاسی به اکرانش ادامه داد و پرفروش هم شد.
وزیر ارشاد: نسخه قبلی «عصبانی نیستم» قابل اکران نبود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نسخه اصلاح شده فیلم «عصبانی نیستم» برای تایید نهایی قبل از اکران هنوز به دست این وزارتخانه نرسیده است. به گزارش ایرنا ، علی جنتی پیش از ظهر سه شنبه و درحاشیه نشست با سفرای کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اکران فیلم «عصبانی نیستم» گفت: این فیلم باتوجه به نسخه قبلی که دیده بودم ، قابل اکران نبود و قرار است اصلاحاتی بر روی آن انجام شود. وی تاکید کرد: تا زمانی اصلاحات لازم بر روی فیلم «عصبانی نیستم» اعمال نشود ، طبیعتا این فیلم قابل اکران نخواهد بود. وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره اکران فیلم «قصه ها» گفت: فیلم «قصه ها» را شخصا دیدم و این فیلم مشکل خاصی نداشته و قابل اکران است.
رضا درمیشیان: سکوت و مدارای من نتوانست گره«عصبانی نیستم!» را باز کند کارگردان «عصبانی نیستم! » در پی اکران نشدن فیلمش متنی را منتشر کرد. رضا درمیشیان در اولین اظهارنظرش پس از حواشی که برای فیلمش بوجود آمده است، در متنی آورده است: «من «عصبانی نیستم!» را با بوسه بر خاک ایران ، عشق به ایران ، برای ایران و مردم نازنین ایران و نمایش در سینماهای ایران ساختهام. عاشقانه ای که از همان ابتدا فیلمی اجتماعی بود، اجتماعی هست و اجتماعی خواهد ماند. برای نمایش «عصبانی نیستم!» هر آنچه در توان داشتم را به کار گرفتم ، نهایت تلاش و همراهی را با مسئولان قانونی سینمایی کشورم کردم اما سکوت و تحمل و مدارای من نیز نتوانست در کشاکش تدبیرمداران و سیاست پیشگان به نتیجهای منجر شود. پس همه آنها که با وعدههای امروز و فردا ، یا تهمت و افترا فیلم کوچک مرا مبدل به معضل فرهنگی نمودند به خدا و وجدانشان واگذار میکنم. حکایت تلخ سینمای مستقل و بی پناه و یتیم همین است. بیصبرانه منتظر نمایش « عصبانی نیستم!» در سینماهای میهنم باقی خواهم ماند. به امید آن روز... من آن روز را انتظار میکشم. حتی روزی که دیگر نباشم.
حمید رسایی: رسایی: اکران «عصبانی نیستم» و «قصه ها» غیر قانونی است ماجرای اکران فیلمهای حاشیهدار 2 روز پیش با نامه سازمان سینمایی به شورای صنفی نمایش وارد مرحله دیگری شد. روز دوشنبه یکی از نمایندگان مجلس در غرفه تسنیم خبر از احضار دوباره ایوبی به مجلس برای توضیحاتی دیگر خبر داد. به گزارش تسنیم، حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اصل 90 دیروز در غرفه خبرگزاری تسنیم حاضر شد.در حاشیه این بازدید تسنیم درباره مساله اخیر به وجود آمده میان سازمان سینمایی و مجلس، اکران فیلمهای حاشیهساز امسال سؤالاتی پرسید. رسایی اکران فیلم «عصبانی نیستم» را در صورت اصلاحات هم ناممکن دانست و با افزودن گزارهای جدید به این ماجرا گفت: اصولاً اکران دو فیلم «عصبانی نیستم» و «قصهها» خودش اتفاقی غیرقانونی بوده است. رسایی توضیح داد: طبق رویه نادرستی که در مورد برخی فیلمها در سالهای جاری انجام شده است، دو فیلم «عصبانی نیستم» و «قصهها» اصولاً بدون ارائه فیلمنامه کامل و فقط با دو صفحه پیشنویس خلاصه اتفاقات مجوز ساخت گرفتهاند. رسایی ادامه داد: آن دو صفحهای که برای این دو فیلم ارائه شده است اتفاقا به شدت مثبت است و هیچ نشانهای از حضور عناصر مربوط به فتنه را ندارد. اما بعد در مراحل ساخت فیلم، این مشخصات حساسیتبرانگیز به فیلم اضافه شده است. به این ترتیب این فیلمها بهصورت غیرقانونی ساخته شدهاند و اکران آنها نیر غیرقانونی است. رسایی همچنین از برگزاری جلسهای دیگر در روز سه شنبه با حجتا... ایوبی، رئیس سازمان سینمایی خبر داد. جلسهای که طبق آنچه رسایی گفت قرار است در آن، این شیوه مجوز دادن به فیلمها مورد بررسی دوباره قرار گیرد و راهکاری برای تغییر این شیوه اتخاذ شود.
مجتبی راعی: جای وزیر ارشاد بودم «عصبانی نیستم» را اکران می کردم مجتبی راعی کارگردان سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت : من اگر جای وزیر ارشاد بودم قطعا فیلم «عصبانی نیستم» را اکران می کردم .

به گزارش برنا، راعی در گفت وگویی افزود :به نظر من فیلم عصبانی نیستم فیلمی نیست که اگر اکران شود تنشی درجامعه ایجاد کند .اصلا چنین استعدادی ندارد که در جامعه تنش ایجاد کند .متاسفانه اکران این فیلم درگیربازی های سیاسی شده است . فیلم «عصبانی نیستم» فیلمی است که می تواندبدون هیچ جنجالی ودر نهایت آرامش اکران شود .متاسفانه هم اکنون برای یک تسویه حساب سیاسی دارند از فیلم «عصبانی نیستم» استفاده می کنند.وگرنه فیلم «عصبانی نیستم» فیلمی است که به طور طبیعی می تواند بیاید اکران شود و بدون هیچ مشکلی اکرانش تمام شود .او در پاسخ به سوال پارس توریسم که شما اگر جای وزیر ارشاد بودید چه می کردید :گفت :من شکر خدا جای وزیر ارشاد نیستم ولی اگر جای وزیر ارشاد بودم مطمئن هستم باید تصمیم درست وشرافتمندانه ای گرفت وبهایش را هم پرداخت. او ادامه بود :من اگر جای وزیر بودم فیلم عصبانی نیستم را اکران می کردم .فیلم اصلا استعداد نسبتهایی را که بهش می دهند ندارد .نسبتهایی مثل اینکه اگر اکران شود چه پیامدهایی خواهد داشت .به نظرم این نسبتهایی که به عصبانی نیستم می دهند یک دروغ بزرگ است . کارگردان فیلم تحسین شده سفربه هیدالو گفت :معتقدم زمانی که افراط حاکم شود اعتدال از بین خواهد رفت.

منبع: بانی فیلم- گروه سینمای ایران
درباره فیلم عصبانی نیستم
۲۲ آبان ۱۳۹۳