در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | یادداشت ندا الماسیان طهرانی درباره فیلم امپراطور جهنم
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 03:58:48
فیلم امپراطور جهنم | یادداشت ندا الماسیان طهرانی درباره فیلم امپراطور جهنم  | عکس

 

محمد خزاعی (تهیه کننده فیلم امپراطور جهنم) در نشست پرسش و پاسخ این فیلم در مورد کم رنگ بودن حضور عربستان در این اثر گفت: ما طرح را ارائه دادیم ولی چهار سال هیچ کجا برای ساخت به ما پاسخ روشنی ندادند. به ما میگفتند مسائلی که مطرح میکنید حساس است و در مسائل دیپلماتیک اثر گذار است. ما 26 بار این فیلم را بازنویسی کنیم. در نهایت تصمیم شخصی بعضی دوستان بود که این فیلم تولید شود. فیلمی که شما امروز دیدید فیلم واقعی امپراطور جهنم نیست. آقای افروغ میگوید چرا این فیلم را به جشنواره راه دادند. ولی آقای افروغ در چیزی که تخصص نداری همینجوری نقد نکن. به دوستانی که تلاش کردند این فیلم به جشنواره سال گذشته نرسد باید بگویم آسوده بخوابید چون این فیلم یک فیلم خنثی شده است. به خاطر ملاحظه و سفارش نتیجه میشود یک فیلم خنثی که با داشتن جلوه های ویژه و کارگردانی خوب قصه آنطور که باید جذاب نیست. ما هم میدانیم ضعفهای این فیلم کجاست! (نقل به مضمون)
وی در مورد اینکه چرا با وجود سانسور فیلم در جشنواره شرکت داده شده است گفت: این فیلم یک فیلم نمادین است و اگر تحلیلی در این زمینه داشته باشید به خیلی جوابها میرسید. (نقل به مضمون)
وقتی که نهمین ساخته پرویز شیخ طادی در جشنواره سی و پنجم به بخش مسابقه راه نیافت و سازندگان این فیلم همان سال گذشته از جشنواره با سرو صدای زیادی انصراف دادند و اکنون که صاحب اصلی اثر به روشنی درباره 26 بار بازنویسی شدن این فیلم سخن می گوید و به خنثی بودن فیلم کنونی به دلیل سانسور یا هر چیز دیگری اعتراف می کند، سئوال مهمی که برای مخاطب به وجود می آید این است که چه دلیلی برای حضور مجدد این فیلم در جشنواره وجود داشت؟ زمانی که صاحبان فیلم زمین و آسمان را متهم به سنگ اندازی درباره این فیلم میکنند چرا به حضورش در جشنواره اصرار دارند؟ جناب تهیه کننده مگر چند دوره دبیر همین جشنواره نبوده؟ مگر ایشان با قواعد جشنواره آشنا نیست؟ چرا تلاش می کنیم ضعفهای خودمان را به گردن زمین و آسمان بیندازیم؟ چرا به این نکته مهم توجه نمی کنیم که فیلمنامه 26 بار بازنویسی شده شیخ طادی باز هم پر از ایراد و اشکال است. آنتاگونیست و پروتاگونیست این قصه چه کسانی هستند؟ اساس و پایه درام نویسی چیست و اصلا قاعده نگارش یک فیلمنامه چیست؟ آیا این قواعد اصلی در نگارش فیلمنامه امپراطور جهنم لحاظ شده اند؟
اینکه تلاش بشود از زبان سینما به مقابله با هجمه های داعش و تحرکات کثیف برخی کشورهای حوزه خلیج فارس بر علیه امنیت منطه و مرزهای کشورمان در حوزه بین الملل بپردازیم فی نفسه امری بسیار خوب و شایسته و قابل تقدیر و تحسین است اما واقعا همین کافیست؟ آیا این فیلم با استانداردهای یک فیلم سینمایی که می خواهد حرفی بین المللی بزند و پیام خوبی را منتقل کند همخوانی داشته و توانسته به خوبی این پیام را منتقل کند؟ آیا با بودجه گزافی که برای ساخت این فیلم در نظر گرفته شد، امکان این وجود نداشت که به جای ساخت امپراطور جهنم ، ساخت چندین مستند خوش ساخت از خباثت رژیم صهیونیستی و عمالش، شرارت داعش، شیطنت شیوخ عرب کشورهای حاشیه خلیج فارس در دستور کار سازندگان قرار می گرفت؟ 
تصور میکنم تا قبل از اینکه سازندگان محترم این فیلم، پاسخ درخور و مناسبی به پرسشها و در واقع ابهامات مطرح شده سطور بالا نداشته باشند هرگونه نقد و صحبت درباره فیلمنامه و ساختار بیهوده است.

درباره فیلم امپراطور جهنم
۱۸ بهمن ۱۳۹۶