در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | نقدی بر فیلم "ماجان" ساخته رحمان سیفی آزاد 
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:11:15
فیلم ماجان | نقدی بر فیلم

ماجان اولین ساخته رحمان سیف آزاد است که اصلا گیرا نیست و فیلم کاملا بدی است . فیلمی تلخ که با ساختار ضعیف و بدش تلخی را به کام تماشاگر بیشتر  تلخ می کند. 

ماجان داستان زنی است با همین نام با بازی مهتاب کرامتی که برای نگهداری  از کودک معلولش روبروی همسر خود هاشم با بازی فرهاد اصلانی می ایستدو سختی های فراوانی می کشد تا این که مرد به راه چاره ای جز غرق کردن کودک در دریا  می رسد . 

فیلنامه فیلم موضوع جدیدی ندارد و تکراری است و بسیار نا منسجم است و کارگردان فیلم هم نتوانسنه نظم و انسجام درستی به فیلم بدهد این فیلم نیز مانند اکثر فیلم های جشنواره یک ژانر اجتماعی تلخ دارد که تماشاگر بیشتر به فیلم فکر کند یاد غم و غصه هایش می افتد . 

درباره بازی بازیگران هم می توان گگفت فرهاد اصلانی در نقش هاشم با زهم نقش آفرینی عالی را از خود خلق کرده است و شاید چیزی که در این فیلم تماشاگر را جذب خود میکند بازی عای "فرهاد اصلانی " است . مهتاب کرامتی در نقش خود در این فیلم چیز جدیدی نیست و همان تکرار بازی های قبلی اوست. بازی سیما تیراندارنیزدر این فیلم خوب به نظر می رسد. 

شاید بتوان گفت بزرگترین ضعف فیلم "ماجان" فیلمنامه آن است و شاید بتوان گفت فیلمساز کمی فیلم را دیر ساخته است و باید کمی زودتر به فکر شاختن این فیلم میشد و با این حال می توان گفت "ماجان" فیلمی تلخ است که نه تنها تماشاگر را دفع نمی کند بلکه تماشاگر رااز هرگونه کاری که بتواند خود را جای شخصیت عای فیلم قرار دهد دور می کند و تماشاگر از پایان فیلم که شاید با بوسه مجان برگونه فرزند معلولش او را از مرگ نجات می دهد باز هم با خیال راحت صندلی سینما ار ترک نمی کند.

درباره فیلم ماجان
۲۱ بهمن ۱۳۹۵