در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | نگاهی به فیلم  فیلم "آباجان" ساخته هاتف علیمردانی
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 20:34:14
فیلم آباجان | نگاهی به فیلم  فیلم

"هاتف علیمردانی" در اخرین ساخته خود درست است که ار بازیگران خوبی استفاده کرده و فیلمانامه خوبی دردست دارد اما نتوانسته اثر خوبی مثل کوچه بی نام را دوباره بسازد. 

فیلم از فیلمنامه نسبتا خوب  و با موضوع جالب برخوردار است فیلنامه ای که کمی ریتم  دارد و در دهه 60 اتفاق می افتد و دارای ساختار انچنان  مناسبی نیست فیلمی اجتماعی و تلخ که هدف نهاییش این است که هر کس نتیجه کار خود را می بیند.

داستان در دهه 60 اتفاق می افتد و داستان  خانواده ای است که در کنار یکدیگر زندگی می کنند تا این که اتفاقاتی که در جریان خانواده می افتد و باعث می شود تا فروپاشی در خانوارده اتفاق بیفتد. 

درباره کارگردانی هم می توان گفت که علیمردانی بعد از فیلم هفت ماهگی که اثر خوبی در کارنامه این کارگردان نیست نتوانسته از عناصرموجود در فیلم استفاده کامل ببرد و  از کارگردانی که فیلم زیبا و اثر اولی به نام "کوچه بی نام " ساخته  انتظار بیشتری می رود و در واقع می توان گفت آباجان در حد و اندازه هفت ماهگی است . 

درباره بازی بازیگران هم باید گفت فاطمه معتمد آریا در نقش اباجان بسیار عالی توانسته با بازی بکدست و روان خود کل بار فیلم را بر دوش بکشد در کنار او هم شبنم مقدمی هم نقش خود را خوب دراورده است و دیگر بازیگران هم چون سعیدآقاخانی و حمید آذرنگ نقش خود را به طور متوسطی ایفا کرده اند . 

در پایان می توان گفت اگرچه بازیگری به کمک موفق شدن فیلم اباجان آمده است اما ضعف فیلمنامه و کارگردانی نمی تواند از جدیدترین ساخته هاتف علیمردانی شوژه خوب و مورد نظری را برای تماشاگر بسازد و هاتف علیمردانی بعد از هفت ماهگی دومین تجربه ناخوشایند خود را کارگردانی کرده است . 

شبنم محمودی شرق

درباره فیلم آباجان
۲۱ بهمن ۱۳۹۵