در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | یادداشتی بر فیلم ماجرای نیمروزبه کارگردانی  محمدحسین مهدویان
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 13:34:43
فیلم ماجرای نیمروز (هنر و تجربه) | یادداشتی بر فیلم ماجرای نیمروزبه کارگردانی  محمدحسین مهدویان | عکس

"ماجرای نیمروز" به کارگردانی محمدحسین مهدویان بعد از ایستاده در غبار که درجشنواره گذشته  به اکران درامد فیلمی بسیار خوب است . مهدویان در اخرین ساخته خود اثبات کرده است که می تواند کارگردان خوبی باشد و با داشتن یک فیلمنامه یک فیلم خوب بسازد . 

ماجرای نیمروز داستان مبارزه با گروهک منافقین را در دهه 60 روایت می کند . فیلم دارای فیلمنامه بسیار خوب روان یکدست ریتم مناسب است . مهدویان در فیلم "ماجرای نیمروز" باز هم توانسته ژانر تاریخی و سیاسی را به خوبی در کنار یکدیگر به کار گیرد و یک فیلم مخاطب پسند را در کارنامه خود به جا بگذارد . 

اخرین ساخته محمدحسین مهدویان با دو اثر قبلی کارگردان یعنی "اخرین روز زمستان " و "ایستاده در غبار " کاملا فرق دارد و کاملا به شخصیت پردازی شخصیت ها پرداخته شده است . 

درباره بازی بازیگران هم می توان گفت که در "ماجرای نیمروز" احمد مهرانفر به خوبی نقش خود را ایفا کرده است . در کنار او جواد عزتی هم نقش را درک کرده و بازی روان و یکدستی هم از خود به جا گذاشته است و می توان گفت تمام بازیکران در کنار و با بازی خوب خود باعث بهتر شدن " ماجرای نیمروز " کرده اند . 

درباره گریم فیلم هم باید گفت محسن دارسنج بسیار حرفه ای این کار را انجام داده است گریم بی نظیر احمد مهرانفر ، جواد عزتی ، سید علی هاشمی در نقش لاجوردی ، مهرداد صدیقیان همه .همه یک چهره پردازی عالی را دارا هستند . 

محمدحسین مهدویان که پیش از این با "آخرین روزهای زمستان" و "ایستاده در غبار" روایتی  از شهید حسن باقری احمد متولسیان را  ساخته است به امید آنکه بتواند در همین سطح عالی باقی بماند و بتواند در ساخته  های بعدی  خود همچنان در این سطح باقی بماند . 


مصطفی محمودی

۲۱ بهمن ۱۳۹۵