در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | نگاهی به فیلم سد معبر به کارگردانی  محسن قرایی 
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:51:08
فیلم سد معبر | نگاهی به فیلم سد معبر به کارگردانی  محسن قرایی  | عکس

محسن قرایی پس از آخرین ساخته خود "خسته نباشید" توانسته کارگردانی بهتری را انجام دهد او در این سالها با تجربیاتی که به دست آورده توانسته فیلمی بهتر از فیلم فبلی خود بسازد فیلمی که دارای یک ژانر اجتماعی است و معضلات متدوال یک زوج جوان را رویات می کند . 

سدمعبر داستان قاسم با بازی حامد بهداد کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می کند که در تلاش است وضعیتِ زندگیِ خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس با باری باران کوثری همسرش اختلافِ نظر دارد. او در میانه این مشکلات نیز با مرد فروشنده ای دچار چالش می شود و در انتها بیاد بسته پولی که به امنت دشت مرد فروشنده است را به صاحبش برگزداند که دچار تردید می شود و اینجا کارگردان است که فیلم را ناتمام می گذارد . 

فیلمنامه فیلم نوشته سعید روستایی کارگردان فیلم خوب و ارزنده " ابد و یک روز " است  و این باعث شده است کهقرایی حداقل از لحاظ فیلمنامه مشکلی نداشته باشد اگرچه در بعضی اوقا ت ناخودآگاه یاد ابدو یک روز می افتیم اما فیلمنامه فیلم منسجم دارای ریتم و روان است . 

کارگردانی  فیلم هم همانطور که گفته شد  خوب از آب درآمده است ولی ای کاش قرایی برای فیلم یک پایان در نظر می گرفت تا بتوند فیلم بهتری را روایت کند . 

درباره بازی بازیگران هم میتوان گفت حامد بهداد و باران کوثری که در فیلم قبلی خود هم هفت ماهگی نقش زنو شوهر را ایفا می کردند بازی بدی را ایفا نکرده اند یک بازی متوسط رو به بالا ولی نکتهای که در باره بازیگری فیلم یم توان گفت بازی درخشان نادر فلاح در چند فیلمی است که در جشنواره بازی کرده است او اگرچه در نقش های کوتاه و مکمل بازی کرده است ولی توانسته است به خوبی کار خود را انجام دهد و استحقاق سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل را دارد. محسن کیایای هم بازی خوبی را ارایه داده است . 

از نکات قابل توجه فیلم می توان به تدوین خوب سپیده عبدالوهاب اشاره کرد . 

اگرچه " سد معبر " ساخته محسن قرایی همانند اکثر فیلم های امسال تلخ است اما دارای ریتم و خوش ساخت است که اگر پایان داشت می تاون گفت یکی از فیلم های خوب جشنواره به حساب اید حالا باید دید انتخاب این پایان برعهده فیلمنامه نویس اشت یا کارگردان ترجیح داده این پایان بندی را برای فیلم در نظر بگیرد . 

نساء نیکو

درباره فیلم سد معبر
۲۱ بهمن ۱۳۹۵