در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | کارگردان انیمیشن شاهزاده روم: امیدوارم که شاهزاده روم بتواند محک جدی بخورد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 15:53:43
انیمیشن شاهزاده روم | کارگردان انیمیشن شاهزاده روم: امیدوارم که شاهزاده روم بتواند محک جدی بخورد | عکس
کارگردان شاهزاده روم گفت: اگر در سالهای آینده بخشی را در جشنواره فیلم فجر در نظر بگیرند تا تولیدات انیمیشن بالا برود و در بهار سینمای ایران این فیلمها نیزحضور داشته باشند امیدها به جامعه سینمای انیمیشن بر میگردد.
به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، هادی محمدیان درباره ایده اصلی شکل گیری ساخت انیمیشن شاهزاده روم گفت: انیمیشن شاهزاده روم یک داستان عاشقانه برای گروه کودک ونوجوان است که وجه مشترک بین مسلمانان و مسیحیان دارد. قصه پرکششی است و به دلیل این‌ که قصه دراماتیکی داشت، همیشه آرزو داشتم تا این داستان را کار کنم بنابراین وقتی بحث تولید آن مطرح شد فرصت را مغتنم شمردم تا پرداخت بهتری به این داستان داشته باشم.

وی در ادامه افزود: از آنجا که موضوع عاشقانه دغدغه نوجوانان است، در این فیلم انیمیشن عشق پاک و جذابی را در درام تاریخی ارائه می‌کنیم. در دوره نوجوانی، بچه ها در اوج احساسشان قرار دارند و به نظرم روایت این قصه کار جذابی آمد. خیلی دوست داشتم این کار انجام شود و لطف خدا بود که توانستم این کار را بسازم.

محمدیان با اشاره به اینکه این انیمیشن تاریخی است و قصد نداشتیم آن را مذهبی صرف نشان دهیم اظهار کرد: قصه در واقع درباره(نرجس خاتون) نوه قیصر روم است. هنوز هم کل کاخ و نقش برجسته‌ها در بیزانس سابق یا استانبول فعلی وجود دارد و قصه قیصر روم نیز در کتاب‌های بسیاری موجود است. قیصر روم در دوران خود انسان فرهیخته ای بود وطی اتفاقاتی از سرزمین روم به جای دیگری می رود و قصه ادامه پیدا می کند. وی با بیان اینکه تاکید در این اثر بیشتر به بعد تاریخی آن توجه کردیم و نگران این هستیم که مخاطب خود را به دلیل برداشت اشتباه از دست بدهیم.

کارگردان شاهزاده روم درباره حضور انیمیشن در بخش خارج از مسابقه سی و سومین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد:زمانی که به ما گفتند شاهزاده روم قرار است در کنار فیلم های رئال به نمایش در آید بسیار خوشحال شدیم. پیش بینی می کردیم که جشنواره فیلم فجر جایگاه مناسبی برای دیده شدن نباشد اما دوستان با دید باز این مسئله را پذیرفتند و با صحبت هایی که انجام دادیم احساس کردیم برای سالهای آینده فضای بیشتری برای این حوزه درنظر گرفته خواهدشد.

وی گفت: امیدوارم که تجربه خوبی باشد اما به نظر خودم اگر در سالهای آینده بخشی را در نظر بگیرند تا تولیدات انیمیشن بالا برود و در بهار سینمای ایران این فیلم ها نیزحضور داشته باشند امیدها به جامعه سینمای انیمیشن بر می گردد. امیدوارم دوستان دیگر هم بیایند و کار تولید کنند. جشنواره فیلم فجر معتبرترین جشنواره فیلم کشور است و بسیار اهمیت دارد. امیدوارم در بخش مسابقه نیز این فیلم شرکت کرده و بتواند محک جدی بخورد.
درباره انیمیشن شاهزاده روم
۲۰ بهمن ۱۳۹۳