در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | نمایش مستند در بزرگترین رویداد سینمایی کشور اتفاق خوبی است
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 14:07:09
 من می خوام شاه بشم (هنر و تجربه - مستند) | نمایش مستند در بزرگترین رویداد سینمایی کشور اتفاق خوبی است | عکس
تهیه کننده فیلم مستند «من می خوام شاه بشم» گفت: نمایش مستند در بزرگترین رویداد سینمایی کشور اتفاق خوبی است اما توقع بی‌جایی است اگر فکر کنیم که مستند باید مانند یک فیلم سینمایی مخاطب داشته باشد.
تهیه کننده فیلم مستند «من می خوام شاه بشم» گفت: نمایش مستند در بزرگترین رویداد سینمایی کشور اتفاق خوبی است اما توقع بی‌جایی است اگر فکر کنیم که مستند باید مانند یک فیلم سینمایی مخاطب داشته باشد. به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، سحر رضوی پس از نمایش «من می‌خوام شاه بشم» در سالن اصلی برج میلاد درباره پیدا کردن شخصیت اصلی این مستند گفت: ما برای ساخت یک برنامه تلویزیونی به دنبال افرادی بودیم که ویژگی هایی مثل آقای عباس برزگر داشته باشند؛ آدم هایی که یک اتفاق ناخوشایندی در زندگی برایشان افتاده است اما این اتفاق را به یک فرصت در زندگیشان تبدیل کردند.

وی در ادامه افزود: در فرایند تحقیقات ما به آقای عباس برزگر رسیدیم، و با این نیت به سراغ ایشان رفتیم که زندگی یک آدم موفق را به تصویر بکشیم اما وقتی که وارد زندگی اش شدیم فهمیدیم که زندگی این فرد لایه های دیگری نیز دارد. آقای برزگر فرد برون گرایی است، آدم تنهایی که متکی به خود است اما به راحتی افکارش را بیان می کند. وقتی با او آشنا شدیم متوجه شدیم که پتانسیل خوبی دارد تا بتوانیم از او مستند بسازیم.

رضوی درباره روند داستان این مستند بیان کرد: پروسه ساخت این فیلم مستند سه سال طول کشید. در بخش اول فیلم، موفقیت های برزگر را نشان دادیم، فرد موفقی که در کنار خانواده اش کار می کند اما در بخش های دیگر فیلم می بینیم که اتفاق هایی در زندگی این فرد در حال افتادن است، با همسر و فرزندانش به مشکل برمی خورد و در نهایت خودش برای زندگی اش تصمیم می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کار سختی بود که سه سال درگیر یک سوژه باشیم اما ارزشش را داشت که چندین بار به سفر برویم تا بتوانیم این مستند را به سرانجام برسانیم.

رضوی در پاسخ به این سوال که آیا نمایش فیلم مستند در جشنواره فیلم فجر، اتفاق خوبی است یا خیر، عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر بزرگترین رویداد سینمایی است و مستند هم گونه‌ای از سینما می شود. نمایش یک مستند در جشنواره اتفاق خوبی است. اینکه یک مستند امکان نمایش در این رویداد بزرگ را داشته باشد خیلی خوب است. تهیه‌کننده «من می‌خوام شاه بشم» افزود: به هر حال فیلم های سینمایی برای مخاطبان از هر نظر جذابیت دارند؛ داستان، بازیگران و کارگردانان به‌نام همیشه جذاب بوده اند و این توقع بی جایی است که اگر ما و تمام کسانی که در عرصه مستند کار می‌کنیم، توقع داشته باشیم که مخاطبان مستندها نیز به اندازه فیلم های سینمایی داستانی باشد.
۱۲ بهمن ۱۳۹۳