در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | علی‌اکبر ثقفی: فیلم‌های خوب هنر و تجربه، می‌توانند وزنه‌ای برای کلیت سینما باشند
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:21:58
 مردی که اسب شد (هنر و تجربه) | علی‌اکبر ثقفی: فیلم‌های خوب هنر و تجربه، می‌توانند وزنه‌ای برای کلیت سینما باشند | عکس
علی‌اکبر ثقفی معتقد است: بعضی از فیلم‌های هنر و تجربه به تنهایی می‌تواند معرف سینمای ایران باشد.
به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، تهیه کننده «همه چیز برای فروش» که فیلمش در بخش هنر و تجربه جشنواره حضور دارد، بیان کرد: شک نکنید که در حوزه فیلم‌های هنر و تجربه، در یکی دو سال اخیر اتفاق مهمی برای داده است. این فیلم‌ها همیشه مهجور می‌ماندند اما حالا بخشی از اکران را به خود اختصاص داده‌اند و در جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

وی ادامه داد: انگیزه جوان‌هایی که نگاه نویی دارند و می‌خواهند فیلم‌هایی بسازند که حاصل نگاه جهان‌شان است، اهمیت دارد. بسیار امیدوارم که در آینده نزدیک، این سینما بر حوزه‌های دیگر غالب شود.

ثقفی با اشاره به فیلم «ماهی و گربه» تصریح کرد: باید به این فیلم بسیار توجه می‌شد اما کمی در جشنواره گذشته مهجور ماند و از رقابت سیمرغ کنار گذاشته شد. این فیلم در اکران با استقبال مخاطبان مواجه شد و منتقدان و نویسندگانی که درباره آن نقد نوشتند، نشان دادند که این فیلم ها نمونه بارز سینما هستند. «مردی که اسب شد» هم می تواند در همان گروه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه زمان، میزان موفقیت بخش هنر و تجربه را نشان می‌دهد، افزود: باید این فیلم‌ها را دید چرا که می توانند وزنه ای برای کلیت سینما باشند. این فیلم ها زبان سینما و تصویر را به خوبی بیان می کنند و به لحاظ هنری فیلم های متفاوت و خاصی هستند.

تهیه کننده «مردی که اسب شد» در پایان سخنانش گفت: همین که فیلمسازان دغدغه ساخت چنین فیلم‌هایی را دارند اتفاق خیلی مهمی است. ضمن آنکه مسوولان سینمایی با شناختی که روی اینگونه فیلمسازان دارند می توانند آینده روشنی را برای آن ترسیم کنند.
۱۳ بهمن ۱۳۹۳