در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | نمایش و بررسی سه‌گانه‌ی مستند "زندگی" (QATSI) در فصل چهارم شنبه های سینما و فرهنگ
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 20:49:24
نمایش و بررسی سه‌گانه‌ی مستند

“شنبه‌های سینما و فرهنگ” قصد دارد در ادامه‌ی مسیر خود، در فصل چهارم، با نگاهی ژرف به فیلم‌ها از دریچه‌های مختلف نظری و با بهره‌گیری از دانشِ اندیشمندان و هنرمندان عرصه‌های مختلف، از هنر سینما برای ارتقاء فرهنگ جامعه بهره ببرد و همزمان با آن، تجربه‌ی ناب تماشای جمعی و تحلیل فیلم را نیز برای مخاطبانش فراهم آورد. این خواست بزرگ میسر نمی‌شود مگر با قدم نهادن در مسیر آن، با داشتن پشتوانه‌ی غنیِ همراهی و همدلی دوستداران سینما و فرهنگ.
موسسه انسان‌شناسی و فرهنگ، پس از تجربه‌ی چندین ساله‌ی برگزاری نشست‌های “یکشنبه‌های انسان‌شناسی و فرهنگ” و سه فصل پیشین “شنبه‌های سینما و فرهنگ”، فصل چهارم این جلسات را با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، سینما نوستالژیا و پلک تهران در زمستان ۱۳۹۸ با حمایت دکتر (بولد)ناصر فکوهی و به دبیری (بولد)پویا عاقلی زاده به صورت جلسات هفتگی آغاز می‌کند. مطابق روال گذشته، “شنبه‌های سینما و فرهنگ” با هدف ارتقای نظری نگاه به سینما، هر شنبه ساعت ۱۷ در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، ابتدا به پخش فیلم‌های منتخب خود می‌پردازد و پس از آن با حضور اندیشمندان و هنرمندان عرصه‌های مختلف نظری از جمله اجتماعی، تاریخی، سینمایی، نمادشناسی، زبان‌شناسی، روانشناسی و … به تحلیل فیلم پخش‌شده خواهد پرداخت تا به تجربه‌ی تماشای فیلم، اندیشه و شناخت در صورتِ اجتماعی‌اش را نیز بیفزاید. (سخنرانها همه ش بولد) دکتر ناصر فکوهی، استاد محمدرضا اصلانی، دکتر احمد الستی، استاد نادر مشایخی، مهندس محمدرضا حائری و پویا عاقلی زاده از جمله سخنرانان همراه این فصل “شنبه‌های سینما و فرهنگ” هستند.
آغاز نشست‌های فصل چهارم “شنبه‌های سینما و فرهنگ” با نمایش و بررسی سه گانه‌ی مستند (بولد)“زندگی” (QATSI) ساخته‌ی (بولد)گادفری رجیو و با موسیقی (بولد)فیلیپ گلس، ۱۰ اسفند ۹۸ ساعت ۱۷ در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران خواهد بود. علاقمندان می‌توانند از طریق وب سایت www.tiwall.com  بلیت حضور در جلسه را تهیه نمایند.

۲۸ بهمن ۱۳۹۸