در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال سینما | اخبار | مراسمی با حضور شجریان، بنی‌اعتماد،معتمدآریا، مسجدجامعی + تصاویر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 14:51:38
 شش قرن و شش سال (مستند - سینمای هنر و تجربه) | مراسمی با حضور شجریان، بنی‌اعتماد،معتمدآریا، مسجدجامعی + تصاویر | عکس
مراسم دیدار و گفت‌وگوی عوامل فیلم مستند "شش قرن شش سال "با تماشاگران 22 مهر ماه با حضور جمعی از هنرمندان و سینماگران در پردیس سینمایی "کوروش" برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که احمد مسجد جامعی ،کیومرث پوراحمد ،جعفر پناهی ،رخشان بنی اعتماد ،فرهاد توحیدی ،همایون شجریان ،محمد رحمانیان ،مهتاب نصیرپور ،فاطمه معتمد آریا ،اشکان خطیبی و....حضور داشتند، ناصر صفاریان منتقد وکارگردان سینمای مستند به عنوان مجری این مراسم ،در ابتدا از عوامل سازنده فیلم «شش قرن و شش سال» دعوت کرد تا روی صحنه حاضر شوند.

در ادامه مجتبی میر تهماسب کارگردان مستند "شش قرن ،شش سال "در سخنانی مطرح کرد: این مستند هم از نظر ساخت وهم از نظر تولید ،مسیر غیر متعارفی را طی کرد و از موارد نادری است که به اکران می‌رسد. من امیدوارم که طرح هنر و تجربه ادامه‌دار باشد و اکران فیلم‌های مستند در این گروه ادامه داشته باشد و فشارها مانع تداوم اکران این فیلم‌ها نشود.

میر تهماسب با تشکر از محسن صمدبیگ یکی از سرمایه‌گذاران مشترک فیلم گفت: محسن صمدبیگ یکی از کسانی بود که در این وانفسای اقتصادی که چهار دولت آمدند و رفتند، از این فیلم مستند حمایت کرد و سرمایه خودش را در این مسیر خرج کرد.

او ادامه داد: دوست دارم در اینجا ،جای مجید بهرامی را خالی کنم. می‌دانیم که او چهار الی پنج سالی است که درگیر بیماری سرطان است .دوست دارم برای سلامتی مجید بهرامی دعاکنید و این اکران را نیز به مجید بهرامی تقدیم می‌کنم.

ابراهیم مختاری کارگردان سینما و رییس انجمن مستند سازان نیز دراین مراسم گفت:از اکران فیلمهای مستند در گروه هنر وتجربه خوشحالیم و بر خلاف برنامه مدیر قبلی در معاونت سینمایی که فیلمهای مستند را در سینما سپیده اکران کرد از این برنامه استقبال می‌کنیم. ما نسبت به عدم موفقیت طرح قبلی هشدار داده بودیم ولی به هشدارهای ما توجهی نشده بود و آن طرح با شکست مواجه شد.
او ادامه داد: تداوم اکران فیلمهای مستند در گروه هنر وتجربه بسیار مهم است و طبیعی است که مستندسازان از اکران فیلمهای مستند خوشحال باشند. به نظرم اکران فیلمهای مستند نقطه پیروزی مشترکی برای مستند سازان و سیاستگذاران است.

مختاری افزود: تلویزیون باید از مدتها قبل به سینمای مستند توجه ویژه‌ای می‌کرد که متاسفانه این کار را نکرده است. متاسفانه هیچ سیاست و چشم‌اندازی برای حمایت از مستند در تلویزیون وجود ندارد و امیدوارم این حرفهای ما باعث بیدار شدن تلویزیون شود.

محمد رضا درویشی نیز دراین مراسم گفت: شش سال جریان ساخت و ضبط این موسیقی به طول انجامید. در طول این سال‌ها مجتبی میرتهماسب از ما فیلم گرفت و در مجموع 150 ساعت از ما راش گرفت که در نهایت شما 80 دقیقه از آن را این فیلم مستند، تماشا می‌کنید.

همایون شجریان هم در سخنانی گفت: لازم است که تشکر ویژه‌ای از آقای درویشی کنم که اصلی ترین زحمات را ایشان برعهده داشت. از مجتبی میرتهماسب تشکر می‌کنم که این فیلم مستند را ساخت، من روزهای اول فکر می‌کردم که او در یکی دو جلسه فیلمبرداری را انجام می‌دهد و تمام می‌شود اما میرتهماسب شش سال با ما همراه بود و انرژی که او داشت من را شگفت زده کرد.

برای دیدن عکس ها کلیک کنید
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
منبع: ایسنا
۲۳ مهر ۱۳۹۳