در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال فیلم کوتاه | اخبار | فیلم‌ وادیار اثر هنرمند چهارمحال‌وبختیاری‌ به ۳ رویداد جهانی راه یافت
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 16:06:04
فیلم کوتاه وادیار | فیلم‌ وادیار اثر هنرمند چهارمحال‌وبختیاری‌ به ۳ رویداد جهانی راه یافت | عکس

شهرکرد - ایرنا - رییس انجمن سینمای جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: فیلم کوتاه وادیار به کارگردانی مرجان خسروی بالِدی از هنرمندان فیلم‌ساز استان در سه جشنواره جهانی به نمایش در می‌آید.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ناصر قائدی افزود: فیلم کوتاه وادیار در جشنواره‎‌های کوهستانی نپال، فیلم‌سازان جوان نروژ و جشنواره جنایت و مکافات ترکیه حضور دارد.
وی از مهدیه‌سادات محور و میلاد خسروی بالِدی به عنوان تهیه‌کنندگان این اثر هنری نام برد و اظهار داشت: جشنواره فیلم‌های کوهستانی نپال KIMFF از ۹ تا ۱۳ دسامبر توسط انجمن هیمالیا و با تمرکز بر فرهنگ‌های کوهستانی در شهر کاتماندو برگزار می‌شود که ساخته مرجان خسروی در این جشنواره در رقابت با دیگر آثار پذیرفته شده به نمایش در خواهد آمد.
قائدی یادآور شد: هجدهمین جشنواره فیلم‌سازان جوان نروژ نیز که با هدف آموزش و تشویق فیلم‌سازان جوان تأسیس شده از ۱۰ تا ۱۴ نوامبر در شهر ترومسای نروژ، میزبان «وادیار» در بخش رقابت بین‌الملل است.
رییس انجمن سینمای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فیلم ساخته شده از سوی خسروی در یازدهمین دوره جشنواره فیلم‌های کوتاه جنایات و مکافات ترکیه موسوم به ترازوی طلایی نیز حضور دارد.
قائدی افزود: این فیلم کوتاه با بازی مسیح نجفی، مریم مرادیان، حبیب تاجمیری، دیدار محمودی و مجید یوسفی، توسط انجمن سینمای جوانان استان چهارمحال و بختیاری تهیه شده و پخش بین‌الملل آن به ‌عهده میلاد خسروی بالِدی است.
به گزارش ایرنا، «وادیار» پیش از این در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سی و نهمین جشنواره فیلم فجر و چهل و چهارمین جشنواره درامای یونان حضور داشته است و نامزدی دریافت جایزه بزرگ و جایزه اینگمار برگمن از جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار، اپسالای سوئد و نامزدی دریافت پروانه زرین سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را در کارنامه دارد.

درباره فیلم کوتاه وادیار
۳۱ مرداد ۱۴۰۱