در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | بهنام [شاهین] باقری: ﺭﻭﺑﺮﺗﻮ ﭼﻮﻟﯽ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﮔﺮﻭﻩ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﺍﻥ ﺗﺌﺎﺗﺮ ﺁﻟﻤﺎﻥ، ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 04:26:37
ﺭﻭﺑﺮﺗﻮ ﭼﻮﻟﯽ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﮔﺮﻭﻩ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﺍﻥ ﺗﺌﺎﺗﺮ ﺁﻟﻤﺎﻥ، ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ، نوشته ی جالبی دارد:

ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩﻡ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩﻡ، ﺩﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺗﻌﻄﯿﻞ ﻭ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﺩﺳﺘﻪ ﺍﯼ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻡ. ﻣﻄﻤﺌﻨﺎً ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﻣﻦ ﺗﻨﻬﺎ ﻓﺮﺩ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﺑﻮﺩﻡ .
ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﺷﯿﻮﻥ ﻭ ﮔﺮﯾﻪ ﺯﺍﺭﯼ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﻣﯽ ﺷﺪ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺭﻧﺞ ﻣﯽ ﺑﺮﺩﻧﺪ . ﺍﻣﺎ ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺷﯿﻌﻪ ﻧﯿﺴﺘﻢ، ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺴﯽ ﺑﻮﺩﻡ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﮔﺮﯾﻪ ﻧﻤﯽ ﮐﺮﺩﻡ . ﻣﻦ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺧﻮﺑﯽ ﻫﺴﺘﻢ، ﻭﻟﯽ ﺁﻧﺠﺎ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻣﯽ ﮐﺸﯿﺪﻡ ﮐﻪ ﮔﺮﯾﻪ ﮐﻨﻢ .
ﮐﻨﺎﺭ ﻣﻦ ﭼﻨﺪ ﻣﺮﺩ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺯﺍﺭ ﺯﺍﺭ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ . ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺁن ها ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻧﺰﺩیک تر ﺑﻮﺩ، ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﻭﺳﻂ ﮔﺮﯾﻪ ﺯﺍﺭﯼ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ :
ﻣﯽ ﺧﻮﺍﯼ ﻓﺮﺵ ﺑﺨﺮﯼ؟
ﻭ ﺩﺭ ﻋﯿﻦ ﺣﺎﻝ ﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ .
ﺍﻭ ﺑﺰﺭگ ترﯾﻦ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﯼ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺩﯾﺪﻡ .

منبع: مجله ی سمندر - ﻣﻘﺎله ی ﻣﺮﺩﻣﺎﻥ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮ
شاید خالی بسته
۲۷ خرداد ۱۳۹۴
زاون قوکاسیان: با کدامیک از هنرپیشه های خارجی ارتباط داشتید؟
ارحام صدر: اول آقای لورنس اولویه بود که من در انگلستان به تیاترش رفتم او بسیار با ما محترمانه برخورد کرد و حتی اجرای تیاتر را به من تقدیم کرد . دوم آقای نورمن ویزدوم بود که آمد اصفهان و بیست و چهار ساعت هم در خانه من بود ظهر بردمش مغازه رحیم چلو کبابی و آقا رحیم برایش سنگ تمام گذاشت بعد هم بردمش خانه و شب خانمم برایش قیمه ریزه و کوفته برنجی و آبگوشت درست کرد و بعد هم مثل من نون را در آبگوشت خورد کرد و با ترشی خورد یک کاسه خورد دو کاسه خورد بهش گفتم دیگر بس است شاید بترکی و لباسهای من خراب شود ، نورمن ویزدوم از قیمه ریزه و نون سنگگ خوشش آمده بود همه جزییات غذا های ما را یاداشت میکرد . یک روز هم به من خبر دادند که خانم اینگرید برگمن آمده بود اصفهان و از راهنمای تور سراغ من را گرفته بود راهنما هم به من زنگ زد که به همراه خانم بیاید رستوران قناری با ما غذا بخورند ظهر بعد از دیدن چهلستون آمدند رستوران و دیدم یک لباس مشکی ساده بلند پوشیده این خانم به قدری از غذاهای اینجا خوشش آمده بود که نگو ، به خصوص از سالاد قناری که آن زمان در اصفهان معروف بود...

زندگی در تماشاخانه ی اصفهان - زنده یاد استاد زاون قوکاسیان
۰۴ تیر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید