در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | fns nazari: میناکاری اصفهان میناکاری هنر تزیین فلزات با مواد رنگین مات یا شفاف
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 13:12:46
میناکاری اصفهان

میناکاری هنر تزیین فلزات با مواد رنگین مات یا شفاف با مدد گرفتن از آتش است. این هنر شامل فعل و انفعالات پیچیده شیمیایی است و یک هنر آزمایشگاهی محسوب می شود و در حقیقت اشیایی را شامل می شود که از ترکیب اکسید فلزات با برخی نمک ها در اثر حرارت تزیین یافته است. میناکاری می تواند بر روی سفال و شیشه نیز انجام شود. در مغازه های صنایع دستی اصفهان و حتی دیگر شهرها ظروف و اشیاء نیلگون رنگی، دیده می شود که یکی از پر طرفدار ترین صنایع دستی اصفهان است. در مورد زمان پیدایش این هنر زیبا اطلاعات دقیقی در دست نیست و تنها، نمونه های محدودی از دوران صفوی باقیمانده است و بعد از آن در دروان قاجار نمونه های اندکی همچون سرقلیان و کوزه قلیان و .. که میناکاری بوده، به چشم میخورد. پس از آن، دوران پهلوی شروع خوبی برای این هنر بود، که استاد «شکرالله صنیع زاده» آن را توسعه داد.

قلم میناکاری را می توان با ذوب کردن انتهای لوله خودکار و فروبردن سوزن در آن تهیه کرد . برای درست کردن رنگ طرح ها نیز می توان از رنگ آبی لاجوردی با مخلوط صمغ استفاده نمود . با قلم ظریف نقش خود را بر روی ظرف بکشید و دقت کنید رنگ سفید زمینه مشخص باشد . اطراف طرح میناکاری خود را با گل و برگ ... دیدن ادامه ›› پر کنید .

عناصر اصلی هنر میناکاری، فلز و آتش است و بعد از آن رنگ هایی ک به آن جلوه می دهد. روی طلا و نقره می توان میناکاری انجام داد ولی مس فلز اصلی انجام این کار است. زیباترین اشیای میناکاری که نظرها را جلب می کند ظروف تزئینی، گلدان، زیور آلات، جعبه لوازم آرایش، تابلو و … است. گاهی ترکیب این هنر زیبا را در کنار دیگر آثار هنری میتوان دید.

http://www.eneshat.com/souvenirs-crafts/iranian-handicrafts/esfahan-2
سلام دوستان لطفا بیاین تو این لینک بالا و نظرتون رو تو سایت درباره صنایع دستی اصفهان بنویسین و به این پست رای بدین
مممممنونم
۲۳ خرداد ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید