در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | بهمن شفیع زاده: 🔻نقد فیلم «بیچارگان» یورگوس لانتیموس: 🔸️کمدی سیاهِ عجیب و غریب که برا
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 14:31:18
🔻نقد فیلم «بیچارگان» یورگوس لانتیموس:
🔸️کمدی سیاهِ عجیب و غریب که برای اما استون بفتا و گلدن گلوب آورد
🔹️«بیچارگان» را از نظر بصری باید یکی از زیباترین فیلم‌های چند سال اخیر بدانیم. فیلم‌های لانتیموس همواره حس‌وحال ویژه‌ای به مخاطب منتقل کرده‌اند اما او اینجا شما را حیرت‌زده می‌کند. فیلم از نظر فنی بی‌نقص است، هیچ نمایی بیهوده در فیلم قرار نگرفته است، موسیقی در بهترین زمان‌های ممکن و به شکلی درست استفاده می‌شود، رنگ‌بندی و تدوین فیلم تقریبا به اندازه‌ی «سوگلی» خوب است (آن فیلم در زمینه‌ی تدوین یک شاهکار به حساب می‌آید) و همه‌ی ترفندهای بصری که لانتیموس استفاده کرده است و همچنین قاب‌بندی‌های او دلیل دارد و هدف مشخصی را دنبال می‌کند.
🔸️یورگوس لانتیموس در بیچارگان با اعتماد به نفس با هر چالشی که فکر کنید روبرو می‌شود. تقریبا هر ثانیه از فیلم از لحاظ لحن، تم، شخصیت و دامنه، کاملا سنجیده به‌نظر می‌رسد.
🔹️بیچارگان فیلمی پرشور، فوق‌العاده جذاب، به‌طرز دیوانه‌واری خنده‌دار و پر از دیالوگ‌های وقیحانه است.
🔸️ داستانی عاشقانه‌ درباره زنی که یاد می‌گیرد عاشق خودش شود، صرف نظر از اینکه دیگران فکر می‌کنند او چگونه باید باشد.
🔹️بزرگ‌ترین دارایی ... دیدن ادامه ›› آن توانایی اما استون در به تصویر کشیدن بلا باکستر در ابتدا به عنوان یک دلقک و سپس به عنوان مبنای احساسی‌ای است که کل فیلم حول آن ساخته می‌شود.
🔸️دنیای فیلم بسیار شبیه به فضای آثار قبلی لانتیموس است؛ مانند خرچنگ (۲۰۱۵) و سوگلی (۲۰۱۸). او در این‌جا از سوررئالیسم افراطی برای بیان ایده‌هایش استفاده می‌کند و در نتیجه فیلمی درخشان اما در عین حال برای خیلی‌ها عمیقاً ناراحت‌کننده می‌سازد.
🔹️همکاری ادامه‌دار بین لانتیموس و استون نوعی کیمیاگری است. رابطه کاری که با «سوگولی» (The Favorite) آغاز شد و با فیلم بلند دیگری به نام «یک نوع مهربانی» (Kinds of Kindness) ادامه خواهد یافت.
🔸️اما استون در «بیچارگان» بهترین نقش‌آفرینی کارنامه‌ی هنری‌اش را به نمایش گذاشته است. او برای «لا لا لند» اسکار برد اما اینجا یک سروگردن بالا است
🔹️اما استون نقش خود را در نقش بلا باکستر با دقت نفس‌گیری ایفا می‌کند و نوزادی آزاردهنده را حداقل در یک سوم اول فیلم به‌تصویر می‌کشد. با دیدن این فیلم از اما استون می‌شود او را یکی از بهترین بازیگران زن سینمای جهان نامید
🔸️داستان بلا نمونه‌ای از نقش زنان در جوامع و زمان‌های مختلف است و درنهایت از یک رهایی می‌گوید..
🔹️بیچارگان (2023) بیش از هر چیز درباره امید به تغییر انسان و دنیای ساخته او است. آیا انسان می‌تواند به نسخه بهتری از خود تبدیل شود؟ آیا روزی نابرابری‌های اقتصادی، اجتماعی و جنسیتی به پایان می‌رسند؟ اصلا انسان می‌تواند با داشتن رویای بهتر شدن جهان کاری از پیش ببرد؟ آیا زنان و مردان می‌توانند خارج از قراردادهای تحمیلی جامعه متمدن، یکدیگر را بپذیرند؟ و پرسش‌های دیگری از این دست که مطرح کردنش تنها از پس ذهن کودکی بر می‌آید که به واسطه قالب بزرگسالانه‌اش می‌تواند در دل جامعه و قراردادهای سفت و سخت آن رخنه کرده و جدی گرفته شود

🔻خلاصه داستان: دانشمندی دیوانه به نام گادوین باکستر (ویلم دفو) جسد زن بارداری که خودکشی کرده است را می‌گیرد، مغزش را بیرون می‌آورد و آن را با مغز نوزاد متولد نشده‌‌اش جایگزین می‌کند. نتیجه‌ی این آزمون‌وخطای علمی، بلا باکستر (اما استون) است، زنی بزرگسال با مغز یک کودک خردسال. حالا دخترک باید زندگی کردن در این جهان پیچیده را یاد بگیرد. خلاصه داستان: دانشمندی دیوانه به نام گادوین باکستر (ویلم دفو) جسد زن بارداری که خودکشی کرده است را می‌گیرد، مغزش را بیرون می‌آورد و آن را با مغز نوزاد متولد نشده‌‌اش جایگزین می‌کند. نتیجه‌ی این آزمون‌وخطای علمی، بلا باکستر (اما استون) است، زنی بزرگسال با مغز یک کودک خردسال. حالا دخترک باید زندگی کردن در این جهان پیچیده را یاد بگیرد.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید: 🙋🏻‍♂️
@negahebahman
@negahebahman
@negahebahman
#فیلم_سینمایی #فیلم_جدید #فیلم_آموزشی #فیلم_خوب #فیلم_خارجی #فیلم #فیلم_کوتاه #فیلم_بلند #بازیگر #فیلم_سینمایی #نقد #معرفی_فیلم #نگاه_بهمن #بهمن #معرفی_فیلم #بهمن_شفیع_زاده 
@negahebahman
@negahebahman
@negahebahman
#معرفی_فیلم
امیر مسعود این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید