در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال موسیقی | اخبار | آتیش بیار معرکه به گالری آریانا می رود
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 04:46:37
پرفورمنس آرت آتیش بیار معرکه | آتیش بیار معرکه به گالری آریانا می رود  | عکس
 " آتیش بیار معرکه " با طراحی و کارگردانی افروز وزیر پور و تهیه کنندگی حسام الدین قندی چهارم مهر به گالری آریانا می رود. 
این پرفورمنس از مجموعه پرفورمنس هایی است که این کارگردان بر اساس ضرب المثل های فارسی طراحی کرده است.
اجرای " آتیش بیار معرکه " با توجه به ریشه ی این اصطلاح که مربوط به نوازندگان معرکه گیر بوده طراحی شده است. افروز وزیر پور درباره هدف این گروه از اجرای پرفورمنس هایی بر اساس اصطلاحات و ضرب المثل های ایرانی بیان کرد: هدف ما بیش از هر چیز جا انداختن فرهنگ پرفورمنس در ایران است و معتقدیم در واقع پرفورمنس آرت همان معرکه گیری های قدیم ایران است. کار بر پایه اصطلاحات ایرانی وضرب المثل های فارسی برای مخاطبان جذابیت خود را دارد. 
وی درباره شیوه اجرایی این پرفورمنس نیز گفت: ما در این اجرا از موسیقی به معنای ایجاد سر و صدا با سازهای کوبه ای استفاده کرده ایم اما ملودی خاصی توسط اجرای موسیقی دنبال نمی شود بلکه به شکلی غافلگیر کننده نوازندگان به اجرا اضافه می شوند و حضور آنها دعوت کننده مخاطب به مشارکت با گروه اجرایی پرفورمنس است. ضمن اینکه ریشه این ضرب المثل «آتش بیار معرکه» اساسا از نوازندگان دوره گرد می آید که در میانشان فردی بوده که خیلی هم به چشم نمی آمده اما وظیفه داشته سازهای گروه را در سرما و گرما برای نواختن آماده کند و این کار را با آتش انجام می داده و ساز آنها را گرم می کرده است.
از دیگر عوامل این پرفورمنس «آتش بیار معرکه»  می توان به حسام الدین قندی (مجری طرح و تهیه کننده)، ساغر مسعودی (نقاش) ، محمدرضا میرزا محمدی (طراح هنری) ،ایده طالبی (طراح حرکات)، شقایق کمیلی ( مشاور کارگردان)، چهرزاد شیخ الاسلام (گروه حرکت)، گروه ریژنه به سرپرستی شادی غلامی (اجراگران شنیداری)، عماد دولتی (عکاس)، امین بیگی (مدیریت مجموعه پیش رو)، یلدا جمالی (طراح پوستر)، سارا حدادی (مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی) ، تبلیغات مجازی (سیگنال هنر) اشاره کرد.  
همچنین وزیرپور این اثر را به موسسه خیریه «هومن» که حامی هنرمندان مبتلا به سرطان است تقدیم کرده اند و هنرمندان و اصحاب رسانه فردا میهمان این اثر خواهند بود.
 علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه ی تیوال یا گالری آریانا واقع در الهیه، انتهای مریم شرقی، ابتدای خیابان شهید فیاضی، شماره ۹ از این پرفورمنس دیدن کنند.
درباره پرفورمنس آرت آتیش بیار معرکه
۰۵ مهر ۱۳۹۵