در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | نگاهی به فیلم زیر سقف دودی به کارگردانی پوران درخشنده 
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 14:48:07
فیلم زیر سقف دودی | نگاهی به فیلم زیر سقف دودی به کارگردانی پوران درخشنده  | عکس

 

پوران درخشنده که اخرین ساخته خود هیس دختران فریاد نمی زنند ساخته ای قابل قبول و بسیار عالی بود با ساختن آخرین اثر خود  «زیر سقف دودی» پایین‌تر از حد انتظار که برای چنین  کارگردانی تعریف می‌شود ظاهرشده است.

زیر سقف دودی یک ژانر اجتماعی تلخ است که باز هم به مسئله خیانت و از هم پاشیدگی خانواده ها می پردازد و به طلاق عاطفی بین زوج ها اشاره می کند فیلم  داستان شیرین با بازی مریلا زارعی که در زندگی خانوادگی با فرزند و همسرش بهرام سمیعی با بازی فرهاد اصلانی  که کارخانه داری رو به ورشکستگی است سا ل ها است رابطه و زندگی عاطفی خود را با همسرش شیرین قطع کرده است،به تدریج دچار مشکل می شود، به دنبال پیدا کردن راهی برای ایجاد ارتباط با آنهاست، که موفق نمی شود و به بحران می رسد. تلاش مجدد او برای برون رفت او از این بحران او را وادار می کند تا تصمیمی جدید برای زندگی خود بگیرد . و این مرد است که متوجه باخت بزرگ خود در زندگی اش می شود، که ناگهان همسر خود را ناامید و در آستانه متارکه، معشوق خود را از دست رفته و تنها پسرش را در بازداشتگاه می یابد.

فیلمنامه فیلم درخشنده با این که خوب  است دارای شخصیت پردازی مناسبی است و ریتم دارد اما نمی تواند یک فیلم خوب باشد و نمی تواند تماشاگر را راضی از سالن خارج کند . کارگردانی فیلم هم نسبت یه فیلم قبلی کارگردان کمی دور از ذهن و بعید است درخشنده ای که فیلمی با ساخت عالی هیس دخترها فریاد نمی زندد را می سازد در اینجا انگار کم آورده است و نی تواند آنچه را که می خواهد بگوید . 

بازی بازیگران فیلم که فرهاد اصلانی خوش ندرخشدیه است ولی مریلا زارعی در نقش یک زن تنها که هیچ کسی به او توجه نمی کند بازی خوب ولی نه عالی را ایفا کرده است بهنوش طباطبایی هم کار خاصی در فیلم با بازیش انجام نداده است . 

در پایان می توان گفت درخشنده  در اخرین ساخته خود "}زیر سقف دودی " نتوانسته موفق باشد و شاید دچار شعارزدگی شده باشد و تماشاگر را نمی تواند راضی کن فیلمی که در حال پخش است کارگردانی به نام پوران درخشنده آن را کارگردانی کرده است و شاید بتوان گفت پوران درخشنده در زیر سقف دودی بیشتر نگاه تلوییزیونی به فیلمنامه داشته تا سینمایی. 

 

شبنم محمودی شرق

درباره فیلم زیر سقف دودی
۲۱ بهمن ۱۳۹۵