در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | رئیسیان: جای خالی دوران عاشقی در زندگی‌ها
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:31:01
فیلم دوران عاشقی | رئیسیان: جای خالی دوران عاشقی در زندگی‌ها | عکس
علیرضا رئیسیان گفت: دوران عاشقی در زندگی ما وجود ندارد و شاید به همین دلیل لغزش ها و خطاهای زیادی را در جامعه می بینیم که می توانند عواقب هولناکی داشته باشند.
به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، علیرضا رئیسیان کارگردان فیلم سینمایی «دوران عاشقی» با اشاره به اینکه پایان فیلم را بر عهده بیننده گذاشته است، عنوان کرد: به دنیال این بودم که بگویم زندگی خیلی کوتاه است و می تواند شرایط در فاصله یک چشم بر هم زدن تغییر کند. وی ادامه داد: فیلم «دوران عاشقی» یک زن فعال حقوق زنان را نشان می دهد که حالا خودش دچار بحران شده است. در فیلم نشان می دهیم کسی که مشکلات دیگران را حل می کند، خودش در چنین شرایطی چه واکنش هایی را نشان می دهد.

این کارگردان در پاسخ به پرسشی درباره اینکه در فیلم «دوران عاشقی» شاهد شکل دیگری از خیانت هستیم، عنوان کرد: خیانت زمانی اتفاق می افتد که کاری به صورت آگاهانه اتفاق بیفتد، اما در بعضی مواقع انسان خطا می کند و خودش هم به این اشتباه اعتراف می کند. البته شاید بعضیی رفتارها غیر قانونی نباشد، اما از نگاه اخلاقی مورد تائید نیست.

رئیسیان ادامه داد: نام فیلم به دلیل همین اتفاق، «دوران عاشقی» گذاشته شده است. این دوران همان چیزی است که در زندگی خیلی ها وجود ندارد. اگر عشق حقیقی اتفاق بیفتد، شاهد بعضی لغزش ها و خطاهایی که در جامعه وجود دارد، نیستیم. در فیلم به دنبال نشان دادن این نکته بودم که هر خطایی ممکن است عواقب خیلی هولناکی داشته باشد.

این کارگردان افزود: فیلم از جایی شروع می شود که خطایی اتفاق افتاده است و ما به دنبال برخورد حرفه ای با این موضوع هستیم؛ برخوردی که هم بر اساس دین باشد، هم عقلانی و هم اخلاقی.

علیرضا رئیسیان در پایان درباره اینکه چرا بعد از «چهل سالگی»، پنج سال فیلمی نساخته است، گفت: ممکن است که به عنوان کارگردان به خودم سخت بگیرم، اما شرایط هم باید برای کارگردان فراهم شود. نمی توان خیلی سریع فیلم ساخت، مگر اینکه پشتوانه مالی خوبی برای برای او وجود داشته باشد.
درباره فیلم دوران عاشقی
۱۸ بهمن ۱۳۹۳