در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | ستاره اسکندری: فیلم خوب می‌تواند پل ارتباط فرهنگی با سایر کشورها باشد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 16:33:55
فیلم نزدیکتر | ستاره اسکندری: فیلم خوب می‌تواند پل ارتباط فرهنگی با سایر کشورها باشد | عکس
بازیگر فیلم «نزدیک‌تر» گفت: خوشبختانه از سال گذشته شاهد حضور پررنگ جوان‌های فیلمساز در بخش فیلم اولی‌ها بودیم که این روند باید ادامه داشته باشد.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، ستاره اسکندری در ابتدا با اشاره به کم‌کاری‌اش در سینما بیان کرد: سال قبل برای اولین بار با سه کارگردان فیلم اولی یعنی مهدی پاکدل، ایمان افشاریان و برزو نیک‌نژاد در جشنواره حضور داشتم و امسال هم با فیلم «نزدیک‌تر» به کارگردانی مصطفی احمدی در این رویداد فرهنگی هنری حضور دارم.

وی با بیان اینکه فیلم خوب می‌تواند پل ارتباط فرهنگی با سایر کشورها باشد، اظهار کرد: خوشبختانه از سال گذشته شاهدیم که فیلم اولی‌ها بسیار بالاتر از حد انتظار ظاهر شده‌اند و این امر جای خوشحالی دارد. این بازیگر با اشاره به تغییراتی که در فضای سینما رخ داده است، گفت: تغییرات شاید خیلی پررنگ نباشد اما به نظرم فضا بهتر شده است. ضمن اینکه بازیگرانی مثل من امروز به دنبال شهرت یا حواشی سینما نیستند و بیشتر جاودانگی سینما برایمان جذاب است. به همین دلیل بهتر شدن فضا می تواند بسیار مهم باشد.

اسکندری سپس درباره پیش بینی اش از اکران سال آینده سینما گفت: باید توجه داشت که موضوع اکران از جشنواره‌ها جداست. اکران در سینما مثل تدوین است. ممکن است یک فیلم با یک تدوین خوب به فیلم بسیار خوبی تبدیل شود. در واقع جشنواره و استقبال از فیلم‌های آن می تواند اکران سال آینده را رونق بدهد اما این امر خیلی قابل پیش‌بینی نیست.

وی درباره بخش هنر و تجربه نیز اظهار کرد: حدود بیست سال قبل و زمانیکه جوان‌تر بودم، پاتوق‌مان جایی مثل سینما عصر جدید بود. این سینما به عنوان جایی که غالبا فیلم‌های حوزه اندیشه‌ای را اکران می‌کرد شناخته می‌شد؛ از فیلم‌های تارکوفسکی تا فیلم‌های خوب ایرانی. امروز گروه هنر و تجربه برای من یادآور آن روزهاست. ستاره اسکندری در پایان خاطرنشان کرد: هنر و تجربه سینمایی است که مخاطب مشخصی دارد و محصول اندیشه و تفکر خاصی است. به نظرم راه اندازی این بخش، یک اتفاق خوب برای سینمای کشور است.
درباره فیلم نزدیکتر
۱۳ بهمن ۱۳۹۳