در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | «جاودانگی» یادآور قصه های هزار و یک شب است
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 14:38:50
فیلم جاودانگی | «جاودانگی» یادآور قصه های هزار و یک شب است | عکس

مهدی فرد قادری: هر کدام از قصه های فیلم بازتاب بخشی از جامعه ایرانیست

پس از اکران «جاودانگی» در جشنواره هانوی، کنفرانس خبری این فیلم با حضور مهدی فرد قادری کارگردان این اثر برگزار شد.

کنفرانس خبری فیلم"جاودانگی" با حضور مهدی فرد قادری کارگردان این اثر در جشنوره هانوی در کشور ویتنام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی؛ مجری جلسه ضمن معرفی «جاودانگی»در این نشست خبری، افزود: پیش از این فیلم های کوتاه فرد قادری در بیش از هشتاد جشنواره در جهان به نمایش در آمده و بیش از بیست جایزه دریافت کرده اند و «جاودانگی» نخستین فیلم بلند این فیلمساز سی ساله است. 

«لاو دونگ» منتقد جلسه خطاب به کارگردان این اثر گفت:داستان سرایی شما در فیلم «جاودانگی» یادآور قصه های "هزار و یک شب" است، این تاثیرپذیری در شما وجود داشته که این فیلم را در جشنواره های جهانی به اثری موفق تبدیل کرده است؟ 

فرد قادری با اشاره به اینکه زمان نگارش فیلمنامه به این موضوع فکر نکرده است، گفت: شاید شباهت بین روایت «جاودانگی» و قصه های هزار و یک شب وجود داشته باشد. در فیلم هر قصه از میانه قصه دیگر شروع می شود و گاهی پایان هر قصه آغازی است بر قصه دیگر. هرکدام از قصه ها قسمتی از جامعه ایرانیست که در نهایت به هم متصل می شوند تا شکل دایره ای از زندگی را نشان دهند.

«لاو دونگ» در ادامه با اشاره به اینکه  در «جاودانگی» زنان ایرانی را در طیف های مختلف می بینیم. این پرسش را مطرح کرد که آیا فیلم گستره جامعه ایرانی را در برمی گیرد؟

مهدی فرد قادری در پاسخ با اشاره به ایتکه جامعه ایرانی از عقاید مختلف تشکیل شده است افزود: وزنان ایرانی  به عنوان بخش مهم جامعه، تاثیر زیادی در شکل گیری خانواده دارند. زن های فیلم با آنکه در بسیاری از مسائل با یکدیگر متفاوتند اما وقتی پای عشق به میان می آید یکسان رفتار می کنند، چه عشق مادر به فرزندش، چه عشق خواهر به برادرش و یا زن به شوهرش.

در پایان این جلسه نیز کارگردان فیلم جاودانگی در پاسخ یکی از خبرنگاران در مورد فرم فیلمتصریح کرد: در فیلم های کوتاهم از فرم پلان-سکانس استفاده کرده بودم و «جاودانگی» ادامه منطقی همان فیلم هاست. از لحاظ محتوا، قصه های رویاگونه فیلم در زمانی سیال و بدون مکث یا قطع رخ می  دهند.

لازم به ذکرست که فیلم«جاودانگی» به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی ساخته شده و عرضه و پخش بین المللی آن به عهده محمد اطبایی «مستقل های ایرانی» است.

 

درباره فیلم جاودانگی
۱۶ آبان ۱۳۹۵