در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال موسیقی | اخبار | کلهر و ملاقات شرق با شرق، پس از شش سال بار دیگر تهران
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:51:39
کنسرت کیهان کلهر و اردال ارزنجان | کلهر و ملاقات شرق با شرق، پس از شش سال بار دیگر تهران | عکس

کیهان کلهر نوازنده جهانی کمانچه و اردال ارزنجان استاد ساز باغلاما از آناتولی ترکیه طی چهار شب از ۱۳ تا ۱۶ آذرماه در تالار وحدت تهران روی صحنه می‌روند. 

این دو هنرمند شش سال قبل در شهریور ۱۳۸۹ نیز سه شب در تهران به اجرای برنامه پرداختند که مورد استقبال فوق العاده‌ای قرار گرفت. اجرای مشترک کلهر و ارزنجان تنها چند ماه پس از تور کشوری بسیار موفق کلهر با نام «پردگیان باغ سکوت» با همراهی علی بهرامی‌فرد، نوید افقه و هادی آذرپیرا برگزار خواهد شد که نشان از فصل جدیدی از فعالیت‌های کلهر در ایران پس از سال‌ها کناره‌گیری از فضای موسیقی داخل و دوری از مخاطبان پرشمارش در کشور دارد. 

پروژه مشترک کلهر و ارزنجان در قالب بداهه‌نوازی کمانچه و باغلاما با سیر در اشتراکات موسیقی علویان ترکیه، نواهای کردی و موسیقی دستگاهی ایران شکل گرفته است. بداهه‌نوازی بر اساس یک موسیقی چندفرهنگی که از سال ۲۰۰۴ تا به امروز به مدت دوازده سال بی وقفه در سالن‌های مختلفی در سرتاسر دنیا اجرا شده است. بدون تردید تور کلهر و ارزنجان موفق‌ترین و طولانی‌ترین پروژه‌‌ای در ابعاد جهانی بوده که یک موسیقی‌دان ایرانی آن را رهبری کرده است. 

کمپانی بسیار معتبر ای‌سی‌ام در سال ۲۰۰۶ از این دو هنرمند آلبوم «باد» (the wind) را منتشر کرد که در ایران با نام «تا بی کران دوردست» شناخته می‌شود. قطعات این آلبوم در نوامبر سال ۲۰۰۴ از اجرای زنده کلهر و ارزنجان در استانبول ضبط شد و پس از طی کردن مراحل میکس و مسترینگ زیر نظر کیهان کلهر و مانفرد ایشر، مدیر نشر ای‌سی‌ام، در استدیوی بسیار معروف «رنگین کمان» واقع در اسلوی نروژ منتشر گردید. 

در سال ۲۰۱۳ نشر ای‌سی‌ام دومین آلبوم از هم‌نوازی کلهر و ارزنجان را با عنوان « Kula Kulluk Yakışır Mı»   منتشر کرد که طی اجرای این دو هنرمند در شهر بورسای ترکیه در فوریه سال ۲۰۱۱ ضبط شده بود. این آلبوم پس از آلبوم‌های «باران» با همکاری شجاعت حسین خان و «باد» که به مجموعه «ملاقات شرق با شرق» مشهور شده سومین همکاری کلهر با این انتشاراتی معظم به شمار می‌رود. در این آلبوم مخاطب با چند قطعه جدید و نسخه جدیدی از نواهای خاطره‌انگیز قبلی کلهر و ارزنجان روبرو می‌شود. انتظار می‌رود مخاطبان در اجرای تهران نیز این نسخه جدید‌تر را ببیند که با اجرای شش سال پیش این دو تفاوت‌های زیادی خواهد داشت. 

بلیت فروشی این کنسرت برعهده «تیوال» است که طبق اعلام این سایت از روز سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه ساعت ١٤خرید بلیت آغاز خواهد شد.

سهیل زارعی تهیه کننده برنامه با اعلام این خبر افزود: « به اسپانسری شرکت «خوش نوش جهان» نماینده انحصاری قهوه «لاواتزا» در ایران، پس از این کنسرت دونوازی٬ بلافاصله تور کنسرتهای «پردگیان باغ سکوت» این نوازنده بین‌المللی کمانچه به همراه گروه خود متشکل از علی بهرامی فرد: نوازنده سنتور، هادی آذرپیرا : نوازنده تار و نوید افقه : نوازنده تنبک؛ در تهران و شهرستانها برگزار خواهد شد و به زودی جدول آن نیز بر روی سایت تیوال منتشر می گردد.»

۲۴ آبان ۱۳۹۵