در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال موسیقی | اخبار | کنسرت پالت به یاد انسان های بی گناه
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 14:18:05
کنسرت جشنواره موسیقی تهران | کنسرت پالت به یاد انسان های بی گناه | عکس

فستیوال موسیقی تهران از 12 شهریور آغاز شده و گروه موسیقی «پالت» به سرپرستی امید نعمتی در سومین شب از برگزاری این فستیوال موسیقی روی صحنه رفت و به یاد انسان های بی گناه کشته شده در غزه، عراق، اوکراین و آفریقا قطعه «سربازی، سربازی سُرسُره بازی» را اجرا کردند.

به گزارش مهر، سومین شب از برگزاری فستیوال موسیقی تهران در میان استقبال علاقه مندان به گروه موسیقی«پالت» شامگاه گذشته 14 شهریور در محوطه باز عمارت مسعودیه برگزار شد. گروه موسیقی «پالت» برای نخستین بار با ساخت موسیقی نمایش «روایت ناتمام یک فصل معلق» به کارگردانی هومن سیدی در سال 1391 معرفی شدند که پس از آن قطعه «والس شماره 1» از این گروه موسیقی در فضای مجازی منتشر شد و در نهایت با ارایه آلبوم «آقای بنفش» شناخته و نخستین کنسرت رسمی خود را در برج آزادی برگزار کردند. ادامه راه این گروه موسیقی به همکاری با منیژه حکمت و اجرای قطعه «ک مثل کپل» ختم شد و نخستین تصویر از عروسک کپل در 40 سالگی توسط گروه موسیقی «پالت» رونمایی شد.

جمعه شب قبل از آغاز اجرای این گروه موسیقی مخاطبان حاضر در عمارت مسعودیه درنهایت همکاری با مسوولان در جای خود مستقر شدند و حبیب رضایی بازیگر سینما قبل از اجرای اولین قطعه از کنسرت این گروه موسیقی، روی صحنه آمد و با بیان این مطلب که عضو افتخاری این گروه موسیقی هستم، گفت: به من گفته اند که بیایم و این گروه موسیقی را معرفی کنم، اما از همین تریبون اعلام می کنم گروه موسیقی «پالت» و همچنین علاقه مندان به این نوع موسیقی نیاز به معرفی ندارند. این بازیگر که جمعه شب وظیفه خواندن بیانیه خانه موسیقی را که هر شب توسط یک هنرمند خوانده می شود، بر عهده داشت هنگام خواندن آن از مخاطبان حاضر در عمارت مسعودیه کمک گرفت و حاضران هم با تشویق پی درپی او را همراهی کردند. در بخشی از بیانیه خانه موسیقی که توسط رضایی قرائت می شد، عنوان شد: نهاد مدنی خانه موسیقی به عنوان تنها نهاد صنفی اهالی موسیقی است که در تاریخ 16 مرداد سال 1379 تاسیس شد و در تمام این سال ها برای ایجاد همدلی بین اهالی موسیقی کوشیده است. خانه موسیقی حال پس از 15 سال فعالیت تصمیم گرفته با همراهی اهالی موسیقی کنسرت هایی را به همین مناسبت برگزار کند، از همین رو نخستین فستیوال موسیقی تهران در محل تاریخی عمارت مسعودیه برگزار شد. حبیب رضایی در ادامه قرائت این بیانیه به رعایت حق کپی رایت اشاره کرد و ادامه داد: دومین مساله مطرح شده در شورای سیاستگذاری خانه موسیقی که سالیان سال از مطالبات اهالی موسیقی بوده رعایت حق کپی رایت است و برای جلب حمایت در جهت کپی نکردن آثار، کمپینی با عنوان «من از موسیقی حمایت می کنم» به موازات فستیوال موسیقی تهران راه اندازی شده است.

بازیگر فیلم «آژانس شیشه ای» به برگزاری سومین شب از برگزاری فستیوال موسیقی تهران اشاره کرد و گفت: سومین شب از فستیوال موسیقی تهران را پشت سر می گذاریم. فستیوالی که به معنای واقعی اتفاق نادری است و امیدوارم قدرش را بدانیم چراکه در دنیای امروز که همه ارتباط های ما معطوف به دنیای مجازی شده است، وجود چنین محافل امن یک غنیمت است و خوشحالم که با هم بودن را با گروه خوشنام «پالت» تجربه می کنیم. رضایی در بخش پایانی صحبت های خود به صدای امید نعمتی خواننده و نوازنده پرکاشن گروه موسیقی «پالت» اشاره کرد و گفت: صدای امید نعمتی را بسیار دوست دارم و هر بار که صدای او را می شنوم خدا را شکر می کنم که با گروه خوب «پالت» هم عصر هستم.

سپس خواننده گروه موسیقی«پالت» در میان هیاهوی مردم روی صحنه آمد و گفت: حضور در جمع شما برای من و گروه کمی باور نکردنی است. چون ما قول داده بودیم تا دومین آلبوم موسیقی خود را ارایه نکرده ایم، کنسرت برگزار نکنیم. اما زمانی که پیشنهاد برگزاری این کنسرت از سوی خانه موسیقی به گروه موسیقی«پالت» داده شد به دلایلی چون حمایت از نهاد صنفی خانه موسیقی، همبستگی بین اهالی موسیقی و بعد هم اجرا در عمارت مسعودیه نتوانستیم روی عهد خود پافشاری کنیم و مطمئن هستیم که اجرای امشب برای ما خاطره انگیز خواهد شد. گروه موسیقی«پالت» نخستین قطعه خود را با اجرای قطعه «یادگار دوست» آغاز کرد و در ادامه قطعات «والس شماره 1»، «خسرو شیرین»، « نگاه کن» و «ماهی و گربه» را اجرا کردند. گروه موسیقی«پالت» پس از اجرای قطعه «عمارت مسعودیه» قطعه «سربازی، سرِ بازی سُرسُره بازی» را اجرا کردند. امید نعمتی در معرفی این قطعه گفت: از اتفاق های خوب وطنی که یکی از آنها برگزاری همین فستیوال است بگذریم، متوجه خشم بر انسان های بی گناه در غزه، عراق، اوکراین و آفریقا می شویم که جنگ و ناامنی همه زندگی آنها را دربرگرفته و جز دیدن جنازه عزیزان و در نهایت آوارگی، زندگی دیگری به خود ندیده اند. اجرای این قطعه تاثر حاضران در محوطه باز «عمارت مسعودیه» را بر انگیخت تا جایی که برخی تماشاگران آرام آرام اشک می ریختند. آخرین قطعه از اجرای این گروه موسیقی «نرو بمان» بود که به عنوان قطعه پایانی کنسرت اجرا شد.

منبع: روزنامه اعتماد

درباره کنسرت جشنواره موسیقی تهران
۱۶ شهریور ۱۳۹۳