در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال سینما | اخبار | تمجید حسین مهکام از بازی رامبد جوان در «آزادی مشروط»
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 16:54:23
فیلم آزادی مشروط | تمجید حسین مهکام از بازی رامبد جوان در «آزادی مشروط» | عکس
حسین مهکام بازی رامبد جوان را در فیلم خود به عنوان یکی از بازی‌های خوب جشنواره امسال پیش‌بینی کرد.

به گزارش سوره سینما، مهکام که امسال با فیلم «آزادی مشروط» در بخش نگاه نوی جشنواره سی و دوم حضور دارد، گفت: فیلم من در یک فضای روان شناسانه، نگاه درون گرا و عمیق به یک نوجوان دارد و در خلال این توجه، به دیگر شخصیت های موجود در این خانه هم پرداخته می شود. بحرانی که در «آزادی مشروط» به آن اشاره می شود، چیزی است که برای فرزند آن خانواده پیش آمده اما می‌تواند برای دیگران هم مسئله ساز باشد. ما تأکید داشتیم رونمایی از این قصه در جشنواره فیلم فجر صورت بگیرد.

وی درباره بازیگر نوجوان فیلم خود توضیح داد: من برای انتخاب ایفاگر نقش نوجوان، حدود ۱۰۰ نفر را دیدم و شیوه آزمونم اصلا شبیه به آنچه در سینمای امروز رایج است نبود؛ برای مثال از نوجوانان نمی خواستم بخندند یا گریه کنند. من تلاش کردم با در نظر گرفتن جزئیات شخصیتی هر نوجوان، شناختی هر چند مختصر از درونیات او به دست بیاورم و بعد ببینم میزان طغیان روح او چقدر می تواند باشد؟ در میان این نوجوانان عده زیادی وجود داشتند که اصلا سابقه بازیگری نداشتند اما این موضوع، سهمی در انتخاب ما نداشت، هرچند که علیرضا مظفری قبلا در چند فیلم و سریال جلوی دوربین آمده بود. او الان ۱۵ سال دارد.

مهکام در پاسخ به این سوال که آیا پس از جشنواره فیلم فجر، فیلم خود را در جشنواره فیلم کودک سال آینده نیز شرکت خواهد داد، گفت: «آزادی مشروط»، فیلمی درباره نوجوانان نیست، چون قصه همه اعضای یک خانواده را تعریف می کند. شخصیت نوجوان قصه ما، یک نقش محوری در پیشبرد داستان دارد اما اینگونه نیست که بتوان ژانر کودک و نوجوان را به اثر اطلاق کرد. ممکن است مدیران جشنواره فیلم کودک، کار را در جشنواره فجر ببینند و بخواهند آن را در جشنواره خودشان هم شرکت بدهند، اما ما با یک رویکرد کاملا اجتماعی، فیلمی بدون محدودیت سنی خاص ساخته ایم.
درباره فیلم آزادی مشروط
۱۶ دی ۱۳۹۳