در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال هنرهای تجسمی | اخبار | بنیاد مستضعفان دو تابلو از هیتلر را در تهران به نمایش می‌گذارد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 17:13:33
نمایشگاه رنگ، بوم ، معماری | بنیاد مستضعفان دو تابلو از هیتلر را در تهران به نمایش می‌گذارد | عکس
دو نقاشی اثر آدولف هیتلر، دیکتاتور دوران ناسیونال سوسیالیسم در آلمان، در میان نقاشی‌هایی است که از ۱۳ مهر به مدت دو هفته در نمایشگاهی در تهران در معرض تماشای عموم قرار می‌گیرد. سازمان‌دهنده نمایشگاه بنیاد مستضعفان است.
بنیاد مستضعفان می‌خواهد در نمایشگاهی با عنوان "رنگ، بوم، معماری" آثاری از "هنرمندان مطرح ایرانی و خارجی" را به نمایش بگذارد که "تاکنون دیده نشده‌اند". دو نقاشی اثر آدولف هیتلر، دیکتاتور نازی نیز در میان این آثار است.
آدولف هیتلر پیش از آنکه به دنیای سیاست وارد شود، آرزو داشت به عنوان هنرمند زندگی خود را بگذراند. او دو بار در امتحان ورودی دانشگاه هنر وین شرکت کرد و هر دو بار رد شد. او پس از شرکت در جنگ جهانی اول، در مونیخ از فروش کارت‌پستال‌هایی که می‌کشید خرج زندگی خود را در می‌آورد و در آرزوی آن بود که مهندس معمار شود.
نقاشی‌های هیتلر متاثر از هنر رمانتیک آلمان در قرن نوزدهم بودند. در کتابی با عنوان "آدولف هیتلر به عنوان نقاش و طراح" که در سال ۱۹۸۳ در سوئیس منتشر شده، حدود ۷۰۰ اثر طراحی و نقاشی او معرفی شده‌اند.
به گزارش رسانه‌های ایران، بنیاد مستضعفان با گشودن در خزانه "رنگ و نقش" خود دو اثر از هیتلر را هم به نمایش خواهد گذاشت. در کنار این دو اثر، آثاری از نقاشان ایرانی چون میرزا آقا امامی، مهدی تائب، یرواند نهاپتیان و همچنین آثاری از غیر ایرانیانی چون اوژن فلاندن نشان داده خواهد شد.
درباره نمایشگاه رنگ، بوم ، معماری
۱۳ مهر ۱۳۹۴