در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | امیر پایا درباره نمایش شب آوازهایش را می خواند: توجه توجه: این نه نقد یک تئاتر که تنها یک نظر عامیانه از یک تماشاگر تئ
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 23:02:13
توجه توجه: این نه نقد یک تئاتر که تنها یک نظر عامیانه از یک تماشاگر تئاتر است

1- متنم رو با زبان محاوره می نویسم چون هم با عامیانه بودن حرفم متناسب ه و هم مناسب یک شبکه اجتماعی ه حتی تیوال!
2- من دیشب اجرا رو دیدم، انگیزه اصلی م دیدن بازیهای نوید محمد زاده و سعید چنگیزیان بود، به خاطر بازی های دیگه ای که در نمایش های دیگه ازشون دیده بودم (شاید عوامانه باشه اما برای من بازیگر می تونه دلیل من برای دیدن نمایش باشه، مثلا من سعی می کنم حتما هر کاری که رضا بهبودی بازیگرش باشه ببینم)
3- من کار دیگه ای از رضا گوران ندیدم اما فکر می کنم به هر حال به عنوان یه مخاطب باید بتونم با یک اثر فارغ از اینکه کار کدوم کارگردان ه، ارتباط برقرار کنم
4- این پست موقت ه (و احتمالا حذف میشه)

من نمایش «شب آوازهایش را می خواند» رو درک نکردم، نفهمیدم و به طور کلی ارتباط برقرار نکردم.
شاید به دلیل اینکه «فقط» یه تماشاگر تئاتر ... دیدن ادامه ›› هستم نتونم دلیل ارتباط برقرار نکردن رو توضیح بدم اما سوالاتی دارم که فکر می کنم مشخص کنه که مساله ناشی از چیه

- دکور صحنه شامل دو تا شیرآب و روشویی در دو گوشه صحنه اس و سه ردیف کاور لباس قرمز آویزون شده روی هم تا سقف، یک نیمکت در وسط صحنه. و یک قوری و دو تا استکان، من از این فضا باید چه چیزی رو درک کنم؟ چرا دو تا شیر آب؟ چرا این همه کاور لباس؟
اگه قرار ه اینجا یه خونه رو تداعی کنه که نویسنده داستان مدام از پنجره ش بیرون رو نگاه می کنه چرا یک پنجره در صحنه قرار داده نشده که حداقل فضا کمی شبیه خونه بشه؟ مدام گفته میشه که نویسنده داستان در حال خوندن کتاب، و نوشتن ه چرا حداقل یک کتاب در صحنه نیست، قلم و کاغذی نیست؟
چرا یک در در صحنه نیست که هم تداعی کننده فضای خونه باشه و هم از اون برای القای بهتر مفهوم «بیرون رفتن» زن که مدام در طول نمایش بحثش هست استفاده بشه؟


- قضیه پوشیدن و درآوردن اون همه لباس باران کوثری چیه؟ من باید از این حرکت چه چیزی بفهمم؟


- بچه چرا باید بچه نباشه و از یه آدم بالغ برای نقش بچه استفاده بشه؟ اصلا در کل نبودن کاراکتر بچه چه اشکالی در نمایش به وجود می آورد؟


- اردک نماد چیه؟ اگر اسباب بازی بچه گانه است پس چرا از مغز نویسنده بعد از مرگ بیرون می ریزه؟ من از این اتفاق چه چیزی باید درک کنم؟


- برخلاف نظر برخی از کاربران بازی باران کوثری رو نپسندیدم، مصنوعی ترین بخش ها، قسمت های مستی زن داستان بود!

----
به همین دلیل ارتباط برقرار نکردن، نمایش برام خیلی خسته کننده بود، به طوریکه اگر می تونستم از سالن تئاتر بیرون برم برای اولین بار حتما این کار رو می کردم
---
اگر بخوایم خیلی سیاه به قضیه نگاه نکنیم و یه نکته مثبت هم ببینیم باید بگم که بازی سعید چنگیزیان خوب بود
اگه بخوایم خیلی ریز بشیم تو دنیای دیجیتال ما به :))))) نمی گیم لبخند، به :) میگیم لبخند
اما به هر حال همین که شما وقت گذاشتی و 5 خط کامنت نوشتی ارزش داره برام

اینجا توی تیوال بعضی ها چنان از برخی آثار دفاع می کنن که آدم احساس می کنه که فرد وابستگی احساسی و عقیدتی داره روی قضیه
من از اینکه دیگران من رو به نفهمیدن متهم کنم ترسی ندارم، ولی گاهی احساس می کنم افراد چیزهایی که دوست دارن اثر بهشون انتقال بده رو، روی اثر بار می کنن، در صورتی که خود اثر چنین چیزی رو نشون نمیده!

به هر حال ممنونم ازتون
۲۶ دی ۱۳۹۴
من از اینکه در و پنجره و کتاب تو طراحی صحنه نبودن خوشم میومد
اصولا وقتی کار انقد نمادینه و رئال نیست ، یه طراحی صحنه رئال نمیتونه مناسبتی داشته باشه خیلی
۲۸ دی ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید