در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | تماشاچی حرفه ای درباره نمایش صور اسرافیل: مصاحبه سیاوش پاکراه با خبرگزاری مهر: سیاوش پاکراه نویسنده و کارگرد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 12:09:15
مصاحبه سیاوش پاکراه با خبرگزاری مهر:

سیاوش پاکراه نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به ویژگی های نگارش نمایشنامه «صور اسرافیل- عهد جدید- باب اول» از روی صحنه بردن نمایش «تریو بدون هارمونی» در نیمه خردادماه خبر داد.
سیاوش پاکراه نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های اخیرش در این حوزه به خبرنگار مهر گفت: قرار است از ۶ خردادماه نمایش «صور اسرافیل- عهد جدید- باب اول» نوشته من و به کارگردانی عامر مسافرآستانه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا شود. این اثر نمایشی در ادامه نمایش «پروانگی» است که سال ۹۲ در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته بود.

وی ادامه داد: این نمایش برپایه فرم و حرکت بنا شده و از میان متن هایی که تاکنون نوشته ام از همه بیشتر دوستش دارم و امیدوارم در اجرا هم موفق باشد. نمایشنامه با نگاهی به کتاب «دفتر بزرگ» آگوتا کریستف نوشته شده است. این کتاب در ایران با ترجمه اصغر نوری منتشر شده است اما من برای نوشتن نمایشنامه ... دیدن ادامه ›› متن انگلیسی رمان را مطالعه کرده بودم.

کارگردان نمایش «لامپ» یادآور شد: در نگارش نمایشنامه تنها یکی دو شخصیت از کتاب آمده اند و بقیه کاراکترها ارتباطی به رمان ندارند. در واقع در این نمایشنامه داستانی روایت می شود که براساس کهن الگوها نوشته شده و به انجیل پیوند می خورد و در بخش هایی با یک سری از آیه ها موازی می شود. «صور اسرافیل- عهد جدید- باب اول» نگره ای پست مدرن دارد.

پاکراه درباره چگونگی نگارش نمایشنامه توضیح داد: عامر مسافرآستانه تنها کارگردانی است که من با او به صورت کارگاهی کار می کنم و متن را براساس تمرین ها و شیوه کارگردانی او می نویسم. در واقع من و عامر مسافرآستانه با همفکری هم به این سوژه رسیدم. نمایشنامه از دل تمرین ها شکل گرفت و حتی تا چند روز قبل هم دستخوش تغییراتی می شد. بازیگران نمایش فاطمه نقوی (مهمان از گروه تئاتر بازی)، کاظم سیاحی، بهار کاتوزی، مهدی حسینی نیا، ایلیا نصرالهی هستند.
مهسا عظیمی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید