در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | روح اله درباره فیلم بدون تاریخ بدون امضا: تذکر: از آنجایی که این نقد ممکن است قسمتهایی از داستان فیلم را لو بدهد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 05:43:14
تذکر: از آنجایی که این نقد ممکن است قسمتهایی از داستان فیلم را لو بدهد، لطفا دوستان بعد از دیدن فیلم آن را مطالعه کنند.
بدون تاریخ بدون امضا بهترین فیلم من نیست، اما حدس می زنم بهترین فیلم جشنواره امسال باشد.
شخصیت پردازی در فیلم برخلاف روال معمول که در ابتدای فیلم انجام می شود به میانه ی فیلم منتقل شده است. عمده کارهای اصغر فرهادی از آن دسته ای هستند که در ابتدا و تا حدود نیم ساعت ما را با شخصیت ها و فضا و روابط آشنا می کنند و بعد حادثه رخ می دهد.(مثل الی، جدایی و همین فروشنده)
اما اینجا اول و وقتی هنوز گرم نشدی حادثه اتفاق می افتد و رفتارهایی از شخصیت اصلی می بینی که برایت ممکن است جای سوال باشد.
مثلا کیف پول را می گیرد جلوی موتور سوار و به گونه ای رفتار می کند که او هرچقدر خواست بردارد. و در سکانس بعد در منزل... شبیه همین کار را با پرستار می کند.
یا مثلا چرا اینقدر گیر می دهد به روشن شدن موضوع؟ این گیر را در رفتار او در نگهداری مادر پیرش می بینیم، مادری که آنقدر نبضش ضعیف می زند که با حس کردن بازدم او می تواند یک دکتر بفهمد که هنوز ... دیدن ادامه ›› زنده است.
یا منزل او یکی از بهترین جاهایی است که می تواند این درگیری درونی را به ما نشان دهد.
در مورد دعوای نوید با کارگر کارخانه و قتل عمد بودن و یا نبودن آن هم به نظرم اصلا اهمیتی ندارد که واقعا چه اتفاقی افتاده است. چون اصلا داستان، داستان دکتر است نه آنها. مثل جدایی نیست که پشت در گذاشتن دوربین ترفند فیلمساز برای ایجاد تعلیق باشد.
در مورد پایان فیلم هم برایم جالب است که یکی می گفت می خواست شیرفهم مان بکند که از مسمومیت مرده و یکی می گوید پایان باز بوده. من هنوز پایان بهتری برای فیلم به ذهنم نرسیده است...
abtin و رومینا خلج هدایتی این را خواندند
شاهین این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید