در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سامان موحد درباره نمایش خرده جنایت‌های زناشوهری: این نمایش چند قدم از نمایش امانوئل اشمیت جلوتر بود. متن اصلی نمایشنامه
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 11:46:23
این نمایش چند قدم از نمایش امانوئل اشمیت جلوتر بود. متن اصلی نمایشنامه عاری از پیچیدگی است اما در اینجا شاهد پیچیدگی و درهم تنیدگی داستانی فوق العاده ای هستیم که انگار دنیای نمایشنامه را وسعت بخشیده، حضور شخصیت سوم در این نمایش حرکتی هوشمندانه است و رحیم نوروزی چه خوب این بار را بر دوش می کشد. چقدر تواناست و در لحظه فلش بک چقدر عالی فردی دیگر می شود.
در برخی جاها شوخی ها زیاد به فضای ایرانی نزدیک شده و حتی چندان جالب هم نیست اما قابل اغماض است.
تداخل دنیای واقعی و دنیایی که دو بازیگر درحال بازسازی آن هستند چنان در هم ادغام می شود که گویی نخی باریک قطعات مختلف نمایشنامه را به هم پیوند میدهد.
به مرور که نمایش جلو می رود نکات مختلف و رابطه شخصیت ها بیشتر برای ما شکل می گیرد، انگار که نمایش ِ امانوئل اشمیت بستری شده برای روایت داستانی جذاب تر، پیچیده تر و البته درگیرکننده تر.
در خصوص میزانسن و سالن شاید امکان داشت بتوان با حوصله و دقت بیشتری کار کرد شاید انتخاب سالنی دیگر میتوانست تاثیر بهتری بر حس اجرا بگذارد اما باز هم قابل ... دیدن ادامه ›› اغماض است.
نمی دانم چرا عده ای به این اجرا تک ستاره داده اند. احتمال میدهم نتوانسته باشند با هوشمندی تغییرات ارتباط برقرار کنند و به سادگی دنیای امانوئل اشمیت عادت کرده اند.
به هرحال دیدن این نمایش را کاملا توصیه میکنم .