در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد. خریداران محترم این سانسها لطفا منتظر اطلاع‌رسانی بخش پشتیبانی تیوال از طریق پیامک باشند.
تیوال | سوشیانس طاهری درباره اپرای عروسکی عشق: یادداشتی بر اپرای عروسکی عشق: در تئاتر میهن ما، اپرای عروسکی آن گون
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 21:49:35
سوشیانس طاهری (bahrames)
درباره اپرای عروسکی عشق i
یادداشتی بر اپرای عروسکی عشق:

در تئاتر میهن ما، اپرای عروسکی آن گونه که شایسته است رواج نیافته و تعداد نمایش های عروسکی در مناطقی غیر از تهران ،تقریبا به چشم نمی آید. با این وجود آثار جناب بهروز غریب پور در زمینه تئاتر عروسکی قابل تقدیر است. اپرای عروسکی " عشق " ، نمایشی دیدنی از یک داستان ادبیات کهن به نام شیخ صنعان اقتباس شده و همان گونه که از عنوان اپرا بر می آید نمایشنامه با بهره گیری از اشعار فارسی به نگارش در آمده.
پیش از دیدن این نمایش باید پیش زمینه ای از داستان شیخ صنعان داشت ، زیرا درک یک روایت منظوم برای مخاطب عام تئاتر کمی دشوار است. در یک روایت منظوم مفاهیم نهفته در ابیات ، کنش ها را پیش می برند. اما خط روایی منظوم اپرای عروسکی عشق بسیار خوش پرداخت و روان تنظیم شده و درکنار آهنگسازی خوب و تغییر بموقع ضرب آهنگ و دکور ، مخاطب را تا پایان نمایش با خود همراه می کند.
آنچه برای من در این اجرای بسیار خوب جذاب بود ، خود سلسله کردار های شیخ صنعان است که از نظر علیت مرتبط هستند. نه علائمی از دیوانگی، نه رشته ای از رخداد های اتفاقی و یا نتیجه ای از نیروهای بیرونی در این نمایش دیده نمی شود. تمامی رویداد ها با منطق زندگی و فراز و نشیب یک شخصیت عالم همخوانی دارد.
mariam imanian و سوشیانس طاهری این را پاسخ داده‌اند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید