در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سمیرا هنرمند درباره نمایش یونسکو شدن: به عنوان جز کوچکی از دوستداران و حامیان تئاتر و آثار نمایشی،به کار برد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 22:45:56
به عنوان جز کوچکی از دوستداران و حامیان تئاتر و آثار نمایشی،به کار بردن ادبیات ناشایست برخی به ظاهر منتقد به شکلی آشکار نمایانگر ذهنی است که بدبختانه برای دیده شدن و عقده گشایی از هیچ بی ادبی و تلاشی فروگذار نیستند .
نسلی از به ظاهر منتقدینی که حتی اصول اولیه ادبیات کلامشان را بلد نیستند و مثله علف های هرز در بستر تئاتر و نمایش این مرز و بوم در حال تکثیر شدن هستند و عقب ماندگی کلام و رفتارشان به خاطر ادعای فراوان است .به نظرم دیگر وقت آن رسیده که دوستداران آثار نمایشی به پاس زحمات و احترام به هنر و جامعه هنری بستری را برای ریشه بر کنی نقدهایی که عاری از هرگونه ادبیات متناسب با اصول اخلاقی است فراهم کنند .نسلی که دیگر جایی در میان نسل جدید ندارند و نخواهند داشت و حتی دیگر شایسته احترام هم نخواهند بود .
کسی که از نقد قصد تخریب دارد ،حرفهایش بوی انتقاد ندارد،صحبت کردن اون برای پیشرفت نیست ،تنها یک قصد دارد که آنگونه که صحبت می کند خودش را معرفی کند .

نقد باید با رعایت ادبیات کلام و در جهت سازندگی صورت پذیرد،
هنر ،پیشه توهین نیست و گاهی باید از انسان بودنمان شرم کنیم .

با احترام و سپاس برای تمام نقش آفرینان چه جوانان هنرمند نو نوظهور چه پیشکسوتان عرصه آثار نمایشی که هر آنچه خلق و به دنیای نمایش و هنر تقدیم می کنند چه ساده و روان، چه فاخر ،قابل تامل ،ستایش و بزرگداشت است.
سرکار خانم هنرمند گرامی به خاطر زیبایی و صراحت کلام و حمایتتون از تئاتر سپاسگذارم ،واقعا نقد درست هست که می تونه سازنده باشه و اتفاقا شور و اشتیاق رو در هنرمند برای بهبود کارش به وجود بیاره .من هم به شخصه معتقد هستم باید تفکیکی بین نقاد عزیزی که باعث ارتقا و پیشرفت می شوند و منتقدینی که بویی از ادب و فرهنگ نبردند و با تخریب به ارامش می رسند باشه ،چون در غیر این صورت باید همون کیسه ای رو که خودشون ابراز داشتن برای دیدن تئاتر با خود می برند برای جمع کردن خودشون از سالن های تئاتر مورد استفاده قرار داد .تئاتر یه محیط هنری برای اشتراک گذاری زیبای هاست نه یاوه گویی ها...
۱۳ بهمن ۱۴۰۲
مرتضی شیبانی
سرکار خانم هنرمند گرامی به خاطر زیبایی و صراحت کلام و حمایتتون از تئاتر سپاسگذارم ،واقعا نقد درست هست که می تونه سازنده باشه و اتفاقا شور و اشتیاق رو در هنرمند برای بهبود کارش به وجود بیاره .من ...
برادر بزرگوار از لطفی که به من داشتید سپاسگذارم .
۱۳ بهمن ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید