در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | احسان طهماسبی: - فرهنگ شریف با چنگ اورنگ آمد آلبوم بی کلام "چنگ اورنگ" که مجموعه
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 18:58:21
- فرهنگ شریف با چنگ اورنگ آمد

آلبوم بی کلام "چنگ اورنگ" که مجموعه ای از آثار نوازنده چیره دست تار؛فرهنگ شریف را شامل می شود، توسط انتشارات آوای باربد منتشر و راوانه بازار موسیقی شد.

در این آلبوم نوازندگانی همچون فرهنگ شریف (تار)، جهانگیر ملک و امیر ناصر افتتاح (تنبک) به نوازندگی اقدام کرده اند.

این آلبوم شامل تارنوازی استاد فرهنگ شریف همراه با تنبک جهانگیر ملک و امیر ناصر افتتاح است که در بخش های آواز بیات ترک، آواز دشتی، دستگاه شور، دستگاه همایون، چهارگاه و آواز بیات اصفهان، در دو سی دی منتشر شده است.

گفتنی است، بخش آواز بیات ترک، بخش آواز دشتی، بخش دستگاه شور، بخش دستگاه ... دیدن ادامه ›› همایون، بخش چهارگاه، بخش آواز بیات اصفهان از بخشهایی هستند که در آن وجود دارند.

فرهنگ شریف از تارنوازان معروف ایران است که تار را نزد استادان عبدالحسین شهنازی و مرتضی نی‌داوود، تارنوازان بزرگ اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی آموخت، اما شیوهٔ نوازندگی وی به اساتیدش شباهتی ندارد و مخصوص خود اوست. وی از تکنوازان و بداهه‌نوازان سرشناس موسیقی ایرانی شناخته می‌شود.

فرهنگ شریف در کارنامه هنری خود با خوانندگانی چون گلپا، ایرج، تاج اصفهانی، دلکش, غلامحسین بنان، محمدرضا شجریان، محمودی خوانساری، روح انگیز همنوازی داشته‌است و در چند فستیوال بین‌المللی از جمله فستیوال موسیقی برلین توانسته‌است ساز تار را به خوبی به جهانیان بشناساند.

http://www.musicema.com/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=15627&g2_serialNumber=1

- مجموعه آثار پرویز یاحقی منتشر شد

آلبوم بی کلام "سحر ساز" که مجموعه‌ای از آثار ساخته شده توسط پرویز یاحقی است توسط انتشارات "آوای باربد" منتشر و شد و به دست علاقه مندان رسید.

بر اساس این گزارش؛ پرویز یاحقی (ویولن)، امیر ناصح افتتاح و جهانگیر ملک (تنبک) از نوازندگان این آلبوم هستند.

این آلبوم از مجموعه آلبومهای مجموعه آثار "شهنوازان" است. شهنوازان مجموعه آثاری متعلق به بهترین تکنوازان موسیقی ایران است که طی چند مرحله و به صورت آلبوم های مجزا از سوی انتشارات آوای باربد منتشر می شوند.

آلبوم "سِحرِ ساز" به نوازندگی پرویز یاحقی شامل دو سی دی است که سی دی اول شامل 14 قطعه و سی دی دوم شامل 16 قطعه است. در این اثر امیر ناصح افتتاح و جهانگیر ملک به نوازندگی تبنگ پرداخته اند.

زنده یاد استاد پرویز یاحقی (متولد 1315-تهران)، از برجسته ترین نوازندگان ویولن تاریخ موسیقی کشور است. وی در سال 1385 و در سن 70سالگی به دلیل ایست قلبی جان باخت.

این آلبوم در بخش شور، ابوعطا،بخش دستگاه شور، بخش آواز ابوعطا،بخش آواز دشتی ، بخش آواز بیات اصفهان، بخش همایون و سه گاه یتیمک، بخش شوشتری و بخش مخالف سه گاه تولید و منتشر شده است.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/07/ParvizYahaghi_violin.jpg
درود بر بزرگ مرد تار نواز ایران, جناب استاد فرهنگ شریف
۰۲ مهر ۱۳۹۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید