در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اکبر نصر: نمونه‌ای از موسیقی نسل نوین موسیقی ایرانی جاوید افسری راد و گروه رو
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 20:56:35
نمونه‌ای از موسیقی نسل نوین موسیقی ایرانی

جاوید افسری راد و گروه رومی / آلبوم رومی / قطعه‌ی جان عاشق / سبک: World, Traditional

http://yadi.sk/d/6PKtnlca1RjYR

جاوید افسری راد هنرمند اصفهانی در سال ۴۴ متولد شد. موسیقی را با حضور در فرهنگستان هنر و با شاگردی بزرگ‌ترین سنتورنوازان نیم قرن اخیر ایران یعنی زنده‌یادان فرامرز پایور و سپس پرویز مشکاتیان آموخت. وی پس از آن به نروژ رفت و در رشته موسیقی شناسی ادامه تحصیل داد و مقیم همان کشور شد. او تجربه همکاری با موسیقی‌دانان هند را در تجربه‌های اولیه خود دارد که آلبوم آن توسط کارگاه موسیقی (موسسه ماهور) منتشر شده. همچنین آلبومی به نام پرواز به خوانندگی ... دیدن ادامه ›› خواهر خود ویدا افسری راد از کارهای ابتدایی او محسوب می‌شود. جاوید افسری راد تنها نوازنده ساز ملودیک گروه ضربانگ است. او در سال ۲۰۰۷ جایره بهترین موسیقی سال نروژ و همچنین در سال ۲۰۰۸ جایزه هنرمند سال نروژ را دریافت کرده است. او در سال ۲۰۰۷ به همراه تعدادی از اعضای گروه ضربانگ و همچنین نوازندگان ایرانی دیگر و یک کوئینتت زهی از نوازندگان نروژی گروه رومی را تشکیل داد. در سال‌های اخیر ۳ آلبوم شاخص و قابل تامل از وی به بازار عرضه شده که آلبوم آفرینش (ابتدا در نروژ و با تاخیر در ایران منتشر شد)، آلبوم بهار با همراهی بهنام سامانی و شهرام غلامی و آلبومی از گروه رومی با خوانندگی سالار عقیلی (که سال گذشته در نروژ منتشر شده است و احتمالا در آینده در ایران منتشر خواهد شد) می‌باشد.
در گروه رومی جاوید افسری راد (سنتور)، شهرام غلامی (عود -یکی از بهترین عودنوازان حال حاضر ایرانی-)، داوود ورزیده (نی)، بهنام سامانی (تنبک، کوزه و سازهای کوبه‌ای)، رضا سامانی (دف و سازهای کوبه‌ای) و کوئینتت زهی نروژی فعالیت می‌کنند.

قطعه حاضر یکی از بهترین قطعات آلبوم رومی می‌باشد که از دید نویسنده مجله سانگ‌لاین نیز یکی از بهترین قطعات موسیقی World در سال گذشته بوده است.

آلبوم آفرینش که حاوی قطعاتی برای سنتور می‌باشد با توجه به تفاوت‌ش در فضای موسیقی و همچنین ریتم‌های تازه و نو به همه‌ی دوستداران موسیقی توصیه می‌شود. این آلبوم با قیمتی مناسب برای خرید از طریق سایت بیپ‌تونز (http://beeptunes.com/node/12196) در دسترس است