در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مهرزاد جعفری درباره نمایش یه کلیک کوچولو: سلام دو شب گذشته به تماشای این تئاتر با دوستانم نشستم. باید به دوستان
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:41:15
سلام
دو شب گذشته به تماشای این تئاتر با دوستانم نشستم. باید به دوستان خسته نباشید بگم اما چند نکته رو باید یادآوری کنم. اول اینکه واقعاً از خانم صمدی توقع همچین بازی ضعیفی رو نداشتم، امیدوار بودم که خیلی بهتر و مسلّط تر بازی کنن، متأسفانه توپوق های پشت سر هم بیننده رو اذیت میکرد. البته این مورد برای اپیزودهای دیگه هم صدق میکنه.
نکته دوم اینکه برای یک اثر، چه تئاتر و چه فیلم یا سریال، بدترین درد و بزرگترین شکست اینه که یک معضل بسیار بزرگ و دردناک مطرح بشه ولی به هر دلیلی بیننده از این معضل بخنده!! حتماً یه جای کار ایراد داره که باید توی گروه اون رو واشکافی کرد.
نکته بعدی اینکه وقتی یه کار از نقطه‌ی 100 شروع میشه، بیننده توقع داره یا تا آخر کار روی همون مرز 100 ادامه بده یا اینکه بالاتر از 100 بره، نه اینکه به پایین سقوط کنه. اپیزود آخر برای من اصلاً جذاب نبود. دو اپیزود انتهایی که اصلاً نمیشد باهاشون ارتباط برقرار کرد، فقط اپیزود اول اون هم تا یه حدودی.
ولی درکل نمایش متوسط رو به پایینی بود که اصلاً توقع نداشتم اینطور باشه. با تشکر.
به نظر من این خنده تماشاگر در اوج یک کار نمایشی ارتباطی به نمایش و گروه ندارد و این نشانه ی فقر فرهنگی ماست . بالاخره باید قبول کنیم که قشری که به دیدن تئاتر میره ( اگر آنهایی را که صرفا برای دیدن سوپر استارهای سینما به دیدن نمایش میروند را فاکتور بگیریم ) قشر فرهیخته ی جامعه است و این فاجعه است چنین موضوعی باعث خنده بعضی ها ( که کم هم نبودند ) میشه ، فقط باید متاسف بود. حیف اون انرژی زیاد و بازی زیبای خانم فراهانی و آقای دادگر که چنین بازخوردی داشت . امشب در کنار خانم گلاب آدینه و هانیه توسلی این نمایش رودیدم ، همه چیز تقریبا خوب بود ( فقط کاش جای اپیزود دوم و سوم عوض میشد) جز این خنده بی مورد!!!
۰۵ مرداد ۱۳۹۳
به نظر من خنده ای که اشاره کردید به محتوای موضوع مطرح شده نبود بلکه موقعیت و نوع بیان موضوع باعث خنده میشد که زیاد ربطی به فرهیختگی تماشاگر نداشت.
۱۲ مرداد ۱۳۹۳
کاملاً با نظر سعید عزیز موافقم، این مسأله اصلاً به فرهیختگی تماشاگر ارتباط نداره، چون همونطور که خودتون میگید قشر خاصی از جامعه به دیدن تئاتر می‌نشینند و این موضوعات براشون هضم شده‌ست. بنظرم نوع بیان و اون موقعیت خنده دار بود.
۱۴ مرداد ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید