در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | کهبد تاراج: کیفیت حضور استاد انتظامی را در سنگلج حس می‌کنم
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 05:36:13
نمایش عبدل میمون لات پا کوتاه | کهبد تاراج: کیفیت حضور استاد انتظامی را در سنگلج حس می‌کنم | عکس

اجراهای نمایش «عبدل‌میمون،لاتِ پاکوتاه» به کارگردانی کهبد تاراج، روز پنجشنبه، یکم شهریورماه، با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر و اصحاب رسانه آغاز و از پوستر این نمایش نیز رونمایی شد.

به گزارش روابط‌عمومی گروه، اجراهای نمایش «عبدل‌میمون،لاتِ پاکوتاه» به نویسندگی محمد چرم‌شیر و کارگردانی کهبد تاراج روز پنجشنبه، اولِ شهریور ساعت۱۹:۳۰ در تماشاخانه سنگلج و با حضور برخی از هنرمندان و منتقدان تئاتر به طور رسمی افتتاح شد. طراحی پوستر و بروشور این نمایش را شایان جعفرپور بر عهده دارد.
آرین رضایی ـ مدیر روابط‌عمومی تماشاخانه سنگلج ـ در آغاز این مراسم، ضمن بیان شروع اجراهای نمایش «عبدل‌میمون،لاتِ پاکوتاه»، از کهبد تاراج ـ کارگردان نمایش ـ دعوت کرد در مورد اجرا چند کلامی سخن بگوید و تاراج با یادی از هنرمند بزرگ تئاتر و سینما، مرحوم عزت‌الله انتظامی،گفت:«متاسفانه یک هفته است استاد عزت‌الله انتظامی را از دست داده‌ایم. ایشان از سال۴۴ تا ۵۵ در تماشاخانه سنگلج مهم‌ترین نمایش‌های‌شان را اجرا کردند. وظیفه خودم و گروهم می‌دانم اجرای‌مان را با یاد این هنرمند محبوب و حضور تصویرشان شروع بکنیم».

تاراج ادامه داد:«امشب نخستین شب‌جمعه‌ای است که استاد انتظامی در این دنیا حضور ندارند. می‌گویند هنرمند به جایی تعلق دارد که آنجا زندگی کرده. آقای انتظامی بچه سنگلج بوده و مهم‌ترین کارهای خود را در سنگلج انجام داده. مطمئنم روح بزرگ ایشان الان اینجا حضور دارد و من کیفیت حضورشان را از چند ساعت پیش حس می‌کردم. می‌دانم که این کار نامتعارف است اما دوست داشتم همراه با گروهم و تصویر استاد انتظامی از نمایش «عبدل‌میمون،لاتِ پاکوتاه» رونمایی بشود. ما تا آخرین روز اجرا با یاد مرحوم انتظامی اجرا می‌رویم و امیدوارم روح‌شان شاد باشد».
کارگردان نمایش «عبدل‌میمون،لاتِ پاکوتاه» با دعوت از مهمانان و تماشاگرانِ حاضر در تماشاخانه برای گرفتن عکس یادگاری از لحظه افتتاح نمایش، ابراز داشت:«اگر ما کسی را ببینیم که گوشه خیابان افتاده یا اگر به صحنه جالب و غیرمنتظره‌ای بربخوریم،گوشی‌های‌مان را درمی‌آوریم و از آن عکس می‌گیریم. فکر می‌کنم در این لحظه هم باید دوربین‌های‌مان را دربیاوریم و عکس بگیریم، چون مطمئنم روح آقای انتظامی الان اینجاست و صدای همه نمایش‌هایی که آن عزیزان در این سالن اجرا رفتند، لابه‌لای تک‌تک آجرهای تماشاخانه طنین‌انداز است».
تاراج در پایان سخنان خود گفت:«دوست داشتم این نمایش با حضور اعضای گروهم افتتاح بشود. می‌توانستم یک فوتبالیست، خواننده یا هنرمند بزرگ را برای افتتاح کار دعوت بکنم اما می‌دانستم آقای انتظامی آن‌قدر بزرگ و معتبر هستند که عکس‌شان هم بتواند یک نمایش را افتتاح بکند».

در نمایش «عبدل‌میمون،لاتِ پاکوتاه»، فاطمه امینی، رضا بهرامی، عرفان پورمحمدی، اسماعیل پوریوسف،کهبد تاراج، ستوده حیدری، امیر عدل‌پرور، آیدا قهرمان، سایه کبیری، علی گیلوری، حمیدرضا ژاله، هیراد محمدی و امیرحسین نوح‌نژاد به اجرای نقش‌ها می‌پردازند.

گفتنی است نمایش «عبدل‌میمون،لاتِ پاکوتاه» هر روز غیر از شنبه‌ها، ساعت۱۹:۳۰ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان به تماشای این اثر نمایشی، می‌توانند برای رزرو بلیت به سایت تیوال مراجعه بکنند.

۰۳ شهریور ۱۳۹۷