در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | اولین کارگردانی سامان پورسلیمانی پس از دوازده سال شاگردی و دستیاری محمد یعقوبی
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 21:26:20
نمایش در سوگ کاظم اشتری | اولین کارگردانی سامان پورسلیمانی پس از دوازده سال شاگردی و دستیاری محمد یعقوبی  | عکس

اولین کارگردانی سامان پورسلیمانی پس از دوازده سال شاگردی و دستیاری محمد یعقوبی
سامان پورسلیمانی که نمایش «در سوگ کاظم اشتری» را در نمایشخانه استاد انتظامی روی صحنه برده است، از 12 سال شاگردی و دستیاری محمد یعقوبی به عنوان افتخارات و تجربیات کاری خود یاد می کند
به گزارش روابط عمومی گروه اجرایی، سامان پورسلیمانی که نمایش «در سوگ کاظم اشتری» به نویسندگی سپیده خسروجاه را در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه برده است در گفتگویی گفت: از 18 سالگی شاگرد و دستیار استاد محمد یعقوبی در نمایش ها، نمایشنامه خوانی ها و سایر کارهای اجرایی وی بودم و سالهاست که عضو ثابت گروه او را تشکیل می دهم. پورسلیمانی از 12 سال شاگردی و دستیاری محمد یعقوبی به عنوان افتخارات و تجربیات کاری خود یاد میکند و رفته است تا اولین کارگردانی تئاتر را با نمایش «در سوگ کاظم اشتری» تجربه کند.
پورسلیمانی درباره «در سوگ کاظم اشتری» می گوید؛ سپیده خسرو جاه، نمایشنامه ای که در حال اجرای آن هستیم را نوشته و دلیل اصلی انتخاب این نمایشنامه مضمون رئالیستی این نمایشنامه است.
پور سلیمانی درخواستی خطاب به مدیران و مسئولان هنری داشت: وی درخواست حمایت از جوانان در عرصه هنرهای نمایشی به خصوص کسانی که کار اولشان را به روی صحنه می برند را دارد. او می گوید در تئاتر کسانی هستند که به واسطه حضور طولانی بین مدیران و مسئولان سالن ها شناخته شده هستند و با توجه به این شناخت سالی یک یا دو اجرا روی صحنه می آورند، اما جوانان که دست پرورده هنر اسلامی این انقلاب هستند و با ایده های جدید به صحنه تئاتر می آیند و دوست دارند تغییری در روند مثبت و اجراهای تئاتر ایجاد کنند. درد دل و سوال سامان پور سلیمانی از مدیران مرکز هنرهای نمایشی این است که؛ آیا به غیر از نمایشخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان که همیشه از جوانان استقبال می کند، آیا سالن دیگری در اختیار جوانان قرار می گیرد یا نه؟ و شاید خیلی از تئاتری ها در جواب سوال من بگویند ما سالهاست برای تئاتر زحمت می کشیم برای ما سالن برای اجرای نمایش نیست چه برسد به جوانها ! بله آنها هم درست می گویند چون حق استادی گردن ما شاگردها دارند اما با آمدن هر ساله این همه فارغ التحصیل تئاتر چه باید کرد؟ یا اینکه پاسخ دهند وارد این حرفه نشوید و راه دیگری بروند. ویا کمک کرد که با ایده های جدید وارد تئاتر شوند. و این مساله فقط به دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل حل است.


درباره نمایش در سوگ کاظم اشتری
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴