در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | "باباکرم" ادای دین به موسیقی کوچه‌بازاری
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:30:11
نمایش باباکرم |

کارگردان نمایش "باباکرم" در رادیو گفت‌وگو گفت: شخصا ادای دینی به موسیقی کوچه و بازار و در اصطلاح مطربی و سبک‌ها و قالب‌های نمایش ایرانی احساس می‌کردم.

وحید شاهینی در مصاحبه با برنامه "پرده آخر" رادیو گفت‌وگو در رابطه با تعطیلی‌های مکرری که پیش روی نمایش‌ها در دوران کرونا ایجاد می‌شد، گفت: نمایش در چند وقت اخیر گرفتار نشده است در حالیکه در دو سال گذشته با تعطیلی رو به رو هستیم.
وی افزود: آخرین باری که شروع به تلاش برای اجازه اجرای نمایش گرفتیم، یکماه گذشته بود ولی وقتی شروع به اجرا کردیم، مجددا به شرایط قرمز برخورد کردیم.

به گفته شاهینی مشکل اصلی، بحث مالی نیست ولی زندگی هنرمندانِ این حوزه دستخوش مسائلی شده است که مجددا نتوانستند در عرصه تئاتر همکاری کنند.
وی ادامه داد: ما کار را مجددا با افراد جدید تمرین می‌کنیم تا روی صحنه ببریم ولی امروز با شرایط قرمز رو به رو هستیم؛ ضمن اینکه به ایام محرم و صفر هم نزدیک می‌شویم و عملا کار ما تمام شده است.
شاهینی گفت: عملا پس از دوسه ماه آینده گروه ما از هم می‌پاشد و لذا کلا باید کار را زمین گذاشته و تمام شده بدانیم.

این کارشناس حوزه نمایش خاطرنشان کرد: مشاغلی که باید در دوران قرمز بودن کرونا بسته شوند، همگی باز هستند از جمله رستوران‌ها، تالارها و حتی سینماها در حالی که این‌ها فعالیت دارند و فقط تئاترهای دولتی هستند که رو به تعطیلی می‌روند.
شاهینی خاطرنشان کرد: تئاترهای دولتی از بخشنامه‌ها فرمان بری دارند ولی تئاترهای خصوصی همچون بازاریان هستند و نان خود را از دست دولت نمی‌گیرند.
وی همچنین نسبت به هزینه‌های تبلیغات و... سخن گفت و افزود: در حوزه تئاتر هزینه‌های بالایی نظیر اجاره آکسسوار، لباس و... پیش رو داریم که بارها اجاره و برای آن هزینه شده است.

شاهینی در رادیو گفت و گو با اشاره به قول‌هایی که قادر آشنا در باب حمایت از تئاترهای دولتی داده است، گفت: در این راستا عددی معادل ۳ تا ۵ میلیون هم اعلام شده است ولی بنده نمی‌دانم این مبلغ را در کدام کار تجاری هزینه کنم؟
وی با بیان اینکه چنین هزینه‌ای اگر بین اعضای هر گروه نمایش تقسیم شود، هزینه‌ی یک مسیرِ اسنپ آن‌ها را تامین می‌کند، افزود: نمایش ما کاملا مردمی است و حتی هیچ اسپانسری نداشتیم.
شاهینی گفت: ما کاری کاملا ایرانی و مردم پسند را در نظر گرفتیم و شخصا ادای دینی به موسیقی‌های کوچه و بازار و در اصطلاح مطربی و سبک‌ها و قالب‌های نمایش ایرانی احساس می‌کردم.

وی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، خاطرنشان کرد: کسی که نمایش ما را می‌بیند شاید ۷ یا ۸ سبک نمایشِ ایرانی که به دست فراموشی سپرده شده است را در می‌یابد.

درباره نمایش باباکرم
۱۸ مرداد ۱۴۰۰