در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
به آگاهی می‌رسد با توجه به راهپیمایی مناسبتی در تاریخ سه‌شنبه ۵ تیر در محدوده مرکز شهر ، لطفا حتما در زمانبندی حضور خود برای تماشای برنامه‌ها، تمهیدات لازم را درنظر بگیرید. لازم به ذکرست بلیت پس از آغاز برنامه اعتبار و ورود ندارد و بلیت در اختیار سالن است.
تیوال تئاتر | اخبار | پیام ارمغان بهداروند برای هفته هنر هرمز در مجموعه تیاتر باران
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:28:15
نمایش اعداد در بیابان | پیام ارمغان بهداروند برای هفته هنر هرمز در مجموعه تیاتر باران  | عکس

هفته هنر هرمز با مشارکت تئاتر باران از ۱۱ آذر ماه لغایت ۱۶ آذر ماه با حضور هنرمندان رشته های مختلف فرهنگی – هنری جزیره هرمز برگزار می‌شود.
ارمغان بهداروند در همین زمینه پیامی را منتشر و اظهار امیدواری کرد که با بهره مندی از  الگوهای اقلیمی و پدیده‌های آیینی، معرف "هرمز" به هم و همت تئاتر بازآفرینی شود و به فراموشی و زوال دچار نگردد.

تئاتر، این کهن هنر ارجمند، مولود آیین‌ها و آدابی است که بهروزی و خوش فرجامی انسان را به دنبال داشته اند. آدابی که تبلور اصالت و هویت فردی و اجتماعی و آیین هایی که تجلی خداپرستی،خردورزی و انسان دوستی بوده است. سرزمین ما ایران از جمله غنی ترین اقلیم هایی است که به مدد تنوع جغرافیایی و قدمت تاریخی و به سبب قرابت قلبی مردمانش با دین و جلوه های مذهبی، زادگاه آیین های دیرینی است که اکنون به عنوان‌ میراثی بی بدیل به روزگار ما ارزانی شده است و حفظ و پاسداشت این غنیمت و تلاش برای روزآمدی آن در زندگی امروز، اولویتی اجتماعی است. تئاتر، به این گنجینه اندیشیده است و به مدد همین دانش مکتوب و نامکتوب، روایت گر ارجمندی مردمان ایران زمین و این مرز و بوم بوده است.
شناخت ایران و جاذبه های اقلیمی آن از ضرورت های روزگار ماست. پیشینه شناسی مردمانی که در وضع و کشف علوم، تمدن، تدیّن و فرهنگ از معدود ملل بنام و باقی هستند، باید به عنوان نهضتی که خردمندانه به تعالی و ترقی ایران توجه دارد مورد حمایت قرار گیرد که سربلندی و تفاخر این‌ مردم‌ بیش از هر چیز به هویت ایرانی اسلامی خود است که همواره به نیکی از آن یاد شده است.
"هرمزگان" از مهمترین و معتبرترین مناطقی است که به واسطه ی جغرافیای بکر و جاذبه های طبیعی و ازمنه ی تاریخی و به مدد همسایگی با فرهنگ دیگر ملل، نام و نشان متمایزی دارد و از این‌ میان "جزیره هرمز" جلوه گاه بی بدیل سرمایه های معنوی و میراث باستانی و تاریخی و پایتخت آیین ها و آداب این خطه خطیر است.
در آیین نکوداشت این سرزمین، تئاتر محشور است و مسئولانه خواهد کوشید تا با بهره مندی از  الگوهای اقلیمی و پدیده های آیینی، معرف "هرمز" باشد. رمز و رازهای نهفته در آیین های زار، لیوا، سحرگونه گی موسیقی، تلون البسه و بهره مندی از طبیعت تنها گوشه هایی از فرهنگ و هنر این خاک پرگهر است که باید به هم و همت تئاتر بازآفرینی و دوباره خوانی شود که در عصر صنعت و سرعت به فراموشی و زوال دچار نگردد. اکنون که به برکت میلاد پیامبر رحمت، فرصت بازخوانی و بازشناسی این اقلیم عزیز در پایتخت فراهم شده است سزاوار است که صحنه ی روشنی فراهم گردد که به آوازهای سور و آواهای سوگ و مجالس آیین درمانی مزّین شود تا بیش از پیش این‌ پیکره نازنین که همواره و از دیرباز فخر مردمان ایران زمین بوده است به تماشا آید. چنین باد.
دکتر ارمغان بهداروند
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران
                                                                                                                       

درباره نمایش اعداد در بیابان
۰۸ آذر ۱۳۹۶