در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | «۱۲ خشمگین»، ترکیبی از حوزه‌های مختلف علوم است
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 07:22:43
نمایش دوازده خشمگین | «۱۲ خشمگین»، ترکیبی از حوزه‌های مختلف علوم است | عکس

عبدالله نوری کارشناس فلسفه درباره نمایش «دوازده خشمگین» به کارگردانی بهرام برخورداری که این شب‌ها در تماشاخانه استاد انتظامی به صحنه می‌رود، در گفت‌وگو با فارس گفت: خوشبختانه این نمایش درزمینه موضوع جالب و لذت‌بخش است.
وی در ادامه افزود: همین‌که یک زن می‌تواند یازده نفر مخالف خود را با منطق و برهان قانع کند نشان‌دهنده این است که اگر کسی حرف منطقی داشته باشد در ۹۹٪ جامعه نیز با او مخالف باشند، می‌تواند حرفش را قالب کند و این ایده خیلی زیباست.
نوری با اشاره به تلاش دانشجوها برای اجرای این نمایش گفت: بازنویسی یک رمان و تئاتر خارجی خوب کار ارزنده‌ای است و این شروع می‌تواند حرکتی در راستای کارهای بهتر و بعدی باشد.
وی با اشاره به مضمونی که در پس این نمایش نهفته و آن غلبه استبداد بر حماقت و جهالت است، توضیح داد: اینکه یک سمت تعصب و جهل و یک سمت نیز استدلال است درنهایت این استدلال است که خود را قالب می‌کند.
نوری بابیان اینکه تعصب و جهالت به‌مرورزمان از بین می‌رود، گفت: من این عبرت را از نمایش گرفتم که هرچند تعصب خود را خوب جلوه دهد اما هیچ‌گاه ماه پشت ابر نمی‌ماند و دیگران به واقعیت نزدیک می‌شوند و حرف منطقی را درمی‌یابند.
وی با اشاره به اهمیت تئاتر دانشجویی خوش‌فکر توضیح داد: هم تئاتر می‌تواند بعد روانشناسی داشته باشد و هم فلسفه و هم جامعه‌شناسی و سیاست. این نمایش از جهت ترکیب این حوزه‌ها حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره نمایش دوازده خشمگین
۰۹ آبان ۱۳۹۶