در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال هنرهای تجسمی | اخبار | نمایشگاه «مغازله با جمع اضداد» در گالری «جانا» گشایش یافت
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 14:57:30
نمایشگاه مغازله با جمع اضداد | نمایشگاه «مغازله با جمع اضداد» در گالری «جانا» گشایش یافت | عکس
داوود قنبری با برپایی نمایشگاه «مغازله با جمع اضداد»، آثار نقاشی خود را در گالری «جانا» به دیوار آویخت.
به گزارش روابط‌عمومی این رویداد، از روز ۱۲ شهریورماه، در گالری «جانا» نمایشگاه انفرادی نقاشی با عنوان «مغازله با جمع اضداد» شامل نقاشی‌های استاد «داوود قنبری» گشایش یافته و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌توانند تا ۲۶ شهریور هر روز غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در این گالری به تماشای آثار هنری داوود قنبری بایستند.
گفتنی است داوود قنبری، از هنرمندان ایرانی مقیم اروپا، از سال ۵۵ مقیم فرانسه بوده و پس از تحصیل در «بوزار»، دکترای هنرهای تجسمی‌اش را از «پانتئون سوربن» کسب کرده است. او همچنین سابقه مدیریت و همکاری با مراکز بزرگ هنری مانند «ژرژ پمپیدو»، موزه ملی لوکزامبورگ و تدریس هم‌زمان با برگزاری بیش از پنجاه نمایشگاه گروهی و انفرادی را در کارنامه هنری‌اش دارد.
قنبری در این نمایشگاه، ۳۲ تابلو را گزینش کرده و به نمایش گذاشته است. وحید مجدفر در یادداشت کوتاهی درباره آثار قنبری نوشته است: «انتزاع بدان مفهوم که فرصت برداشت‌های گوناگون را در اختیار چشمان‌تان قرار می‌دهد، بی‌شک وابسته به عمق و ظرفیتی است که هر اثر هنری در بطن خود حمل می‌کند. نقاشی‌های پیشِ رو با تکیه بر اصول حرفه‌ای حاصل از سال‌ها طراحی و داشتن زبان و امضایی منحصر به فرد، نمایشگر ظرفیت لایتناهی از تاویل‌های جسورانه است. هنرمند در این نمایشگاه، هنوز مشغول به تغزّل با پرسوناژها و المان‌های متضادیست که ریشه در اسطوره‌های بومی و منش عرفانی جاری در ناخودآگاه قومی ایرانیان دارد. قنبری مشتاقانه می‌خواهد همچون آب روان باشد و بداند هر که از این آب چشید، به چگونه طعمی دست یافته است».
علاقه‌مندان به تماشای نقاشی‌های داوود قنبری در نمایشگاه «مغازله با جمع اضداد» می‌توانند همه‌روزه به نشانی خیابان مقدس اردبیلی، انتهای کوچه حیدری، سمت راست،کوچه ولی پورگودرزی، نبش شادیانه، پلاک ۲۱ مراجعه بکنند و برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره 22653267 تماس بگیرند.

درباره نمایشگاه مغازله با جمع اضداد
۱۸ شهریور ۱۳۹۵