در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار |  شب چراغ نمایش "داش آکل به روایت نوچه کاکارستم" روشن شد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 03:22:34
نمایش داش آکل به روایت نوچه کاکارستم |  شب چراغ نمایش

مراسم شبچراغ نمایش "داش آکل به روایت نوچه کاکارستم" با استقبال چشمگیر تماشاگران شب گذشته در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، چهارشنبه ۲۸ شهریور و در آیین شب چراغ نمایش "داش آکل به روایت نوچه کاکارستم" هنرمندان به نام تئاتر و سینما همچون بهزاد فراهانی، جمشید جهان‌زاده ،محسن رنجبر،حسن پارسایی، مهری آل آقا ،محسن پوشایی و... مهمان تماشاخانه سنگلج بودند. 

در ابتدای این مراسم حامد شیخی کارگردان و نویسنده این نمایش بعد از خوش آمد گویی و تشکر از استقبال تماشاگران ، از مدیریت تماشاخانه که زمانی مناسب برای به اجرا رسیدن این اثر در نظر گرفته اند تشکر کرد. 

شیخی در مورد اجرا گفت:خواستم قصه واقعی داش آکل روی صحنه ببرم. این نمایش برگرفته از داستان واقعی داش آکل است که در زمان فیلمبرداری فیلم داش آکل توسط یک پیرمرد برنج فروش که روزگاری نوچه کاکارستم بوده برای مسعود کیمیایی نقل شده است.

و ادامه داد: در سالهایی که مدیریت مدرسه مسعود کیمیایی را به عهده داشتم ، این قصه را از ایشان شنیدم و اکنون با جلوه‌هایی از گونه‌های مختلف نمایش های ایرانی آنرا به روی صحنه آورده ام. امید که از دیدن نمایش لذت ببرید.

بهزاد فراهانی بازیگر، کارگردان و درام نویس شناخته شده تئاتر و سینما با افروختن چراغ اجرا و ابراز خوشحالی از دیدن سالن مملو از تماشاگران گفت: داستان هدایت و داش آکل، یکی از داستانی هایی است که مورد استقبال فیلم سازان، نمایش نامه نویسان بوده است. نکته ی خوب این داستان در مورد پاکی و صداقت، دوستی و برادری است. این رسمی بوده که در گذشته هرکسی به سفری می رفته به خصوص سفر زیارتی خانواده اش را به دوست و آدم مورد اعتماد محل می سپرده که متاسفانه این رسم  این روزها در میان ما کمرنگ تر شده است. امیدوارم بیشتر و بیشتر شود.

این پیشکسوت تئاتر در انتها آرزو کرد: با روشن  شدن شمع اجرا در این شبچراغ ، گروه از دوره اجرایی موفقی برخوردار  باشند.

نمایش "داش آکل به روایت نوچه کاکارستم" نوشته و کارگردانی حامد شیخی است که با ادای احترام به صادق هدایت و مسعود کیمیایی در ساعت ۱۸ هر روز غیر از شنبه ها در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و علاقه مندان می توانند از طریق سایت تیوال نسبت به خرید بلیت این اجرا اقدام کنند.

تهیه‌کنندگی این اثر نمایشی را فاطمه عبدالرحیمی  بر عهده داشته و بازیگرانی همچون حامد شیخی، امید رهبر، لاله ذوالفقاری، رضا نیلی، مهرداد حسین زاده، عنایت خادم بشیری، مهدی هنرسازان، علی آقاپور، شکوفه سلحشور، سارا ابراهیمی، ژیلا گنجه، مریم بابایی، فاطمه فرضی، نوشین ادیب، امیر حسین فهادان، متین صفار، یاسر پوردشتی و شیوا طاهری در آن به ایفای نقش می پردازند.

 

۳۰ شهریور ۱۴۰۲