در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | «فین جین» تا زمانی که مخاطب بخواهد تمدید می‌شود/ نیاز به برنامه‌ریزی مسئولان برای تئاتر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:35:35
نمایش فین جین | «فین جین» تا زمانی که مخاطب بخواهد تمدید می‌شود/ نیاز به برنامه‌ریزی مسئولان برای تئاتر | عکس

تهیه‌کننده نمایش «فین جین» گفت: زمانی که تماشاگر، پس از تماشای نمایش، از درب سالن خارج می‌شود، با عشق تشکر می‌کند و همه مخاطبان با چهره خوشحال و راضی از درب سالن بیرون خواهند رفت؛ این بزرگ‌ترین پیروزی و دست آورد برای من است و بدون شک همه این‌ها نشان از یک نتیجه خوب و درخشان می‌دهند.

محمود مداحی تهیه‌کننده نمایش «فین جین» که این روزها در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر صبا با اشاره بر چگونگی به اجرا رسیدن این متن، بیان کرد: انتخاب نمایش «فین جین» چند دلیل اصلی و خاص برای من داشت؛ اولین مورد ایرانی بودن نمایش است، در طول این مدت بسیار علاقه‌مند بودم تا تهیه‌کنندگی اثری را برعهده داشته باشم که کاملا ایرانی باشد. علاوه براین، این متن بسیار گیرا، دارای محتوا و حرف در کنار یک روایت کامل و درست از قصه‌ای است که شروع و پایان عالی و درجه یکی دارد، مهم‌تر از هر ۲ مورد، نویسنده متن ابوالفضل حاجی علیخانی است که هیچگونه ایرادی نمی‌توان از متون او گرفت، بنابراین همه این موارد، پکیج کاملی برای انتخاب این متن بود.

او ادامه داد: محمود موسوی را سالیان سال است که می‌شناسم و یک دوستی قدیمی با یکدیگر داشته‌ایم، او بازیگر بسیار، بسیار توانا و ایده‌پردازی بسیار درجه یک است. تا پیش از «فین جین» اثری به عنوان کارگردانی از او تماشا نکرده بودم اما امروز باتوجه به استقبال مخاطبان و نظرات آن‌ها از این همکاری و ریسک بسیار خوشحال هستم.

تهیه کننده نمایش «خبرنگار بی خبر» عنوان کرد: شرایط طوری رقم خورد که به لطف خداوند و نظر دوستان هنرمند که من را قابل دانسته‌ و با من همکاری کرده‌اند این روزها جزو پرکارترین تهیه کنندگان تئاتر باشم. مهم‌ترین نکته در این مدت بهترین بودن تمامی آثار و نمایش‌ها بود و این اتفاق چه از نظر رنکینگ نمره تماشاگران و چه از نظر بازخورد مخاطبان رخ داد. بر این باورم که این اتفاق چیزی جز لطف و نگاه خداوند متعال و اعتماد هنرمندان نبوده است و خوشحالم که توانستم در این عرصه گوشه‌ای ناچیز سهمی داشته باشم.

او ادامه داد: درباره با نتیجه کار در نمایش «فین جین» فکر می‌کنم من نباید سخن بگویم؛ به قول شاعر، آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است. این نمایش در حال حاضر بیش از سه هفته جزو پرامتیازترین نمایش‌ها بوده و بدون شک این امر به دلیل نتیجه درست کار است. زمانی که تماشاگر از درب سالن خارج می‌شود، با عشق تشکر می‌کند و همه مخاطبان با چهره خوشحال و راضی از درب سالن بیرون خواهند رفت؛ این بزرگ‌ترین پیروزی و دستاورد برای من است و بدون شک همه این‌ها نشان از یک نتیجه خوب و درخشان می‌دهند. باید یادآور شوم که قطعا نتیجه خوب، حاصل یک کار گروهی درجه یک است که خدا را شکر من این شانس را داشتم تا بهترین‌ها و درجه یک‌ترین هنرمندان را در کنارهم داشته باشم و نتیجه خوبی کسب کنیم.

تهیه‌کننده نمایش «دور» عنوان کرد: استقبال به حدی عالی و خوب بوده است که اکثر مواقع حتی برای بنده نیز بلیت وجود ندارد؛ زمانی که در عرض سه هفته تماشاگرهایی وجود دارند که برای بار سوم و چهارم به سالن می‌آیند و نمایش را تماشا می‌کنند خستگی از تن ما بیرون خواهد رفت و قطعا از این اتفاق لذت خواهیم برد. صد در صد نمایش تمدید خواهد شد و صد در صد تا جایی که بتوانیم و تماشاگر بخواهد اجرا خواهیم رفت.

او افزود: پایه و اساس شروع و استارت کار تئاتر رسانه و تبلیغات است؛ رسانه تنها مرجعی است که می‌‎تواند تولید و معرفی کند و قطعا نقش مهمی دارد. تبلیغات نیز دارای شرایط خاصی و وظایف و نتایج آن مشخص است، بدون شک باید تبلیغاتی وجود داشته باشد تا به مخاطب اطلاع‌رسانی شود بنابراین یکی از پایه‌ها و ستون‌ها تولید و شروع اولیه کار رسانه و تبلیغات است.

این تهیه‌کننده تئاتر خاطرنشان کرد: متن و نمایشنامه اولین موردی است که می‌تواند مخاطب را جذب کند. زمانی‌که می‌خواهیم با کارگردانی همکاری کنیم، باید با روحیات و افکارش آشنایی داشته باشم تا متوجه شویم که آیا می‌تواند با متن و نمایشنامه مورد نظر سازگاری داشته باشد یا خیر. این ۲ عامل مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب یک کار درست است.

او افزود: بازیگر نمایش من نفر اول جشنواره تئاتر فجر شده است، مبلغ جایزه‌ای که به او پرداخت شده، هشت میلیون تومان است. فکر می‌کنم این اتفاق بی احترامی به بازیگر است. با توجه به این شرایط اقتصادی و زحمتی که این دوستان می‌کشند نباید ۲ سال هنرهای نمایشی تنها به دنبال ممیزی و مسائل حاشیه‌ای باشد، در صورتی که تئاتر کشور احتیاج به برنامه‌ریزی، زیر ساخت‌های درست و بسیاری از موارد دیگر دارد که متاسفانه مسئولان به هیچ یک از این موارد توجه نمی‌کنند و همواره مسیر شعار دادن و تنها حرف زدن را در پیش گرفته‌اند. امیدوارم بیشتر به فکر هنرمندان این عرصه باشند و سعی کنند زیر ساخت‌ها را درست کنند، بدون شک من و امثال من به عنوان تهیه‌کننده هیچ چیزی، حتی یک تشکر خشک و خالی هم نمی‌خواهیم اما توجه بیشتری نسبت به هنرمندان داشته باشند.

مداحی در پایان مطرح کرد: از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم که همیشه و همه جا حضور دارند و در کنار گروه‌های نمایشی هستند؛ از نامور مدیر مجموعه نوفل لوشاتو که همه جوره با بنده همکاری کرده‌اند و یکی از مدیران خوب و دلسوز سالن‌های خصوصی است، همچنین از همه عوامل و بازیگران پشت صحنه گروه «فین جین» که با تعصب خاص و عاشقانه روی صحنه رفته‌اند و یکی از نمایش‌های ماندگار و درجه یک این کشور را تولید کرده‌اند. بگذار بگویند و بگویند و بگویند؛ بگذار ببینند و ببینند و ببینند. تا زمانی که مسیر کاری ما راه درست و راست باشد، بدون شک خداوند متعال نیز ما را در امان و سایه خود حفظ می‌کند.

نمایش «فین جین» به نویسندگی ابوالفضل حاجی علی خانی، کارگردانی محمود موسوی و تهیه کنندگی محمود مداحی یکی از پر مخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین آثار بهمن و اسفندماه ۱۴۰۲ است که در ایام نوروز ۱۴۰۳ نیز روی صحنه خواهد رفت.

منبع: صبا

درباره نمایش فین جین
۲۴ اسفند ۱۴۰۲