در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
پیرو اعلام عزای عمومی، اجرای نمایشها از یکشنبه ۸ تا پایان پنجشنبه ۱۲ مهر لغو شد. لطفا منتظر اطلاع‌رسانی از سوی پشتیبانی تیوال از طریق پیامک باشید.
تیوال تئاتر | اخبار | قابل توجه هنرمندان و هنرجویان عزیز رشته تئاتر سینما تلویزیون و رادیو
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 05:03:02
نمایش گاردونی | قابل توجه هنرمندان و هنرجویان عزیز رشته تئاتر سینما تلویزیون و رادیو | عکس

استند آپ کمدی گاردونی برای بار دوم در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفته است و کسانی که میخواهند مونوفون یا تک گویی از نوع چند کارکتر در قالب چند صدایی با مخاطب (استند آپ کمدی) نه به معنای استند آپ کمدی در ایران بلکه استند آپ کمدی به معنای واقعی:  کمدی ایستاده یا کمدی استندآپ یا استندآپ کمدیStand-up comedy نوعی از کمدی است که در آن اجرا کننده بدون وجود دیوار چهارم به صورت مستقیم با شنوندگان صحبت می‌کند.

این کمدی معمولا توسط یک نفر اجرا می‌شود، در این نمایش کمدین با اجرای سریعی از داستان گویی، لطیفه و شوخی‌های کوتاه و گذرا و بداهه‌سازی‌هایی که جمع تماشاگران پذیرای آنها باشند، به انتقال مضامین می‌پردازد.

اجراکننده معمولا سرنوشت مسائل و معضلاتی را که بسیار مهم و جدی اجتماع کلی را درگیر خود ساخته به چالش می‌کشد، به این امید که باعث شگفتی و خنده تماشاگران شود و مشکلات اجتماع را با لبخند تبدیل به آرامش کند.

این ژانر برای اولین بار به شکل کارناوال‌های کوچک موزیکال بین سده‌های ۱۸ و ۱۹  در انگلستان به وجود آمد و پس از آن به روسیه و آمریکا رفت. از جمله هنرمندانی که اجرای استندآپ کمدی داشته‌اند می‌توان به جیم کری، مستر بین و رابین ویلیامز و ... اشاره کرد.

کمدین گاردونی ۶۰  دقیقه در قالب ۴۸ کاراکتر ظاهر می‌شود و این خود گونه ایست یافتنی در مساله تاتر اپیک
متاسفانه این بار در نیاوران با بازخورد خوبی از طرف مخاطبین ناحیه شمال تهران مواجه نشد برخلاف اینکه در نوبت اول اجرا ( تماشاخانه دا) با حضور هنرمندانی چون اشکان خطیبی افتتاح شد  و در شب های بعد میزبان امیر دژاکام ، خسرو شهراز، مرتضی اسماعیل کاشی،  نادر فلاح،  شاهد پیوند، علی ساسانی نژاد،  مهدی بوسلیک و ... بود.
قرار بر این بود که جمعه مورخ ۱۵ بهمن ماه آخرین اجرا باشد اما به دلیل بازخورد کم مخاطبین اهالی شمال تهران مدیریت محترم فرهنگسرای نیاوران قصد گرفتن خسارت را از گروه نمایش صور دارد .
قرار بر این شد یکشنبه مورخ ۱۷و دوشنبه ۱۸ و چهارشنبه مورخ ۲۰و پنج شنبه مورخ ۲۱ بهمن ماه طبق روال هر شب ساعت ۲۰:۰۰ این نمایش اینبار با تخفیف ۵۰٪ به نفع هنرجویان و حمایت از گروه نمایشی صور به روی صحنه برود .
لطفا اساتید و مدیریت آموزشگاه ها و هنرمندان برای حمایت و رزرو بلیط با شماره تلفن ۰۹۱۹۳۵۹۶۲۸۹ و ۰۹۱۹۳۵۹۶۲۸۹ تماس گرفته ، برای خرید اینترنتی از روز شنبه ۱۶ بهمن ماه به سایت تیوال مراجعه نمایید.

درباره نمایش گاردونی
۱۷ بهمن ۱۳۹۵