در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | نمایش « قصه قرن » قرنی را با خود به پایان میرساند و سرآمد قرنی جدید در تئاتر می شود
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 10:26:42
نمایش قصه قرن | نمایش « قصه قرن » قرنی را با خود به پایان میرساند و سرآمد قرنی جدید در تئاتر می شود | عکس

حامد شیخی نویسنده ، تهیه کننده وکارگردان نمایش «قصه قرن» به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد:داستان این نمایش با عروسی جمشید و همسرش بانو در سال ۱۳۰۰ شروع می شود . فردای عروسی می بیند که همسرش خانه نیست و در دوره‌های مختلف تاریخی از کاراکترهایی که می‌شناسیم سراغ همسرش را می‌گیرد. اما در مورد اینکه همسرش را چگونه پیدا می‌کند و اینکه آیا پیدا می‌کند یا نه و اتفاق هایی که در این میان رخ می دهد.

وی هدف از اجرای این نمایش اینگونه بیان نمود و افزود: با توجه به رو به پایان بودن قرن چهاردهم ، تصمیم داشتم این قرن را با تئاتر تمام کنم و قرن جدید را با تئاتر آغاز کنم.از طرفی ، خواستم اینگونه نیز برای تماشاگران باشد و با تئاتر آنها به پیشتاز قرن جدید و سال نو بروند و یک قرن را با تمام خاطرات تلخ و شیرین آن از مقابل چشمانشان عبور دهم.

کارگردان نمایش  « قصه قرن » در ادامه به مشکلات اشاره کرد و گفت:تمرین این نمایش را از شب یلدا آغاز کردیم، اما به دلیل تذکرات در خصوص وجوه سیاسی، با وقفه‌ای کوتاه روبرو شدیم که متوجه آسیبی نشدیم. با همراهی های مجموعه سپند و مرکز هنرهای نمایشی متوجه هیچگونه مشکلی نبودیم و تنها مشکل ما همکاری با برخی افراد بود که با توجه به سابقه فعالیت تئاتریشان در لهستان و آلمان ، اعتماد کردیم و آن‌ها را جهت همکاری قبول کردیم. اما متاسفانه به دلیل عدم تعهد اخلاقیشان  امکان همکاری میسر نشد و در مواجهه با این مورد و موردی مشابه که قبلاً تجربه کرده بودم به این باور رسیدم که تعهد اخلاقی تنها برای ما ایرانیان دارای اهمیت است.

شیخی از برنامه های آتی خود گفت و افزود: نمایشنامه‌ای از استاد دوران دانشگاهم ، آقای خسرو بامداد در دست دارم که می‌خواهم طی بزرگداشتی برای این هنرمند پیشکسوت روی صحنه ببرم. نام این نمایشنامه « لوترک » است و به بخشی از زندگی هانری تولوز لوترک ( نقاش فرانسوی) اشاره دارد که از نیمه اردیبهشت روی صحنه خواهد رفت.

وی در انتها افزود:این مهم ترین نمایش من است با تصویری از آنچه که برایم زیبا بوده و با آن از قرنی به قرن دیگر ورود می‌کنیم و هدف اصلی من بیان آن گوشه‌هایی از تاریخ بود که کمتر به آن اشاره شده است.

عواملی که در این نمایش نقش داشتند عبارتند از : نویسنده و کارگردان: حامد ‌شیخی،تهیه کننده: حامد ‌شیخی،بازیگران:  (به ترتیب نقش) حامد ‌شیخی، حلما ‌قربانی، پرهام ‌صداقت، رویا ‌شیخی، علی ‌اسدیان، محمد ‌منافی، بهزاد محبوبی، محمد ‌واحد پرست، شهپر ‌مشفقی، امیر فهادان، تداعی ‌سعیدی ‌فر، محمد ‌باقر ‌عجملو، امیرحسین ‌انصاری، ساغر ‌بهنام، مهدی ‌هنرسازان، علی ‌اقبالی، سارا ‌محبی، کاری از:  گروه ‌هنری ‌تندیس، بازیگران مهمان:  ملیکا زاهدی، احمد ابراهیمی ،مجری طرح: فاطمه ‌عبدالرحیمی، دستیار کارگردان:  ساغر ‌بهنام،محمد ‌منافی، طراح نور:  رضا ‌خضرایی، طراح گریم:  مبینا ‌محمدی، طراح دکور: هومن عبدالرحیمی ،مدیر صحنه:  محمد ‌واحد ‌پرست، علی ‌اقبالی، دستیار صحنه:  علی نظری، آمنه ‌میر، اجرای گریم:  فاطمه سعیدی، آتوسا جهانبین، آیدا شاهی، عکاس و تصویربردار:  فاطمه ‌مجدنیا، طراح پوستر و بروشور:  فاطمه ‌عبدالرحیمی، هماهنگی:  پریسا ولی محمد ،روابط عمومی:  فاطمه ‌مجدنیا

نمایش « قصه قرن » از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۹ فروردین در ساعت ۲۱:۰۰ به مدت ۵۵ دقیقه در پردیس سپند به روی صحنه می رود ،علاقمندان می توانند بذای تهیه بلیط به سایت تیوال یا به گیشه پردیس به نشانی : تهران، خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی (آبان)، خیابان سپند (شهید جعفر شهری)، پلاک ۶۹، تماشاخانه سپند مراجعه نمایند.

خبرنگار و عکاس : پیام احمدی کاشانی

درباره نمایش قصه قرن
۱۵ فروردین ۱۴۰۱