در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | «گربه در نیمه شب» برای خوب کردن حال مردم است
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 20:40:35
نمایش گربه در نیمه شب | «گربه در نیمه شب» برای خوب کردن حال مردم است | عکس

رامین دولت آبادی طراح صحنه و کارگردان، نمایش «گربه در نیمه شب» نوشته جان ویلارد با ترجمه حسین یعقوبی را تا ۱۲ تا شهریور ماه ۱۴۰۱ در خانه هنر آبان روی صحنه دارد از این‌رو گفتگویی با او درباره این نمایش و وضعیت اقتصادی تئاتر ترتیب دادیم.

رامین دولت آبادی در گفتگو با خبرگزاری صبا یکی از دلایل انتخاب نمایشنامه «گربه در نیمه شب» برای اجرا را شرایط مردم عنوان کرد و گفت: دلیل انتخاب این نمایشنامه جدا از ارتباطی که با نمایشنامه برقرار کردم و علاقه ای که به نمایشنامه های داستانی و واقعگرا دارم، شرایط مردم ایران است. مردم به علت وجود مشکل های اقتصادی و اجتماعی در شرایط دشوار روحی به سر می‌برند و من به عنوان یک هنرمند توانی برای حل این مشکل ها ندارم در نتیجه، تصمیم گرفتم تا «گربه در نیمه شب» را که در ژانر ترسناک کلاسیک طبقه بندی می‌شود و موقعیت های کمدی دارد که به ندرت در ایران مشاهده شده است، روی صحنه ببرم تا برای مدتی مخاطب ها را از مشکل ها و دشواری های زندگی روزمره دور نگه دارم تا شاید بتوانم مرهمی روی زخم های آنها باشم.

کارگردان نمایش «خوک هندی» راجع به وضعیت اقتصادی ای که گروه های نمایشی برای تولید یک اثر با آن مواجه هستند، اظهار کرد: اقتصاد تئاتر به گونه ای شده است که کمترین ضرر برای گروه های نمایشی به نوعی سود محسوب می‌شود. متاسفانه، برخی نمایش ها حتی در تماشاخانه های دولتی هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. او عرضه بلیت های گران قیمت برای تئاتر را باعث تغییر ذائقه تماشاگران تئاتر خواند و گفت: بلیت های گران قیمت باعث تغییر ذائقه مخاطبان تئاتر می‌شود و به جای جذب مخاطب، شرایط دلزدگی آنها را از تئاتر فراهم می‌آورد.

طراح صحنه نمایش «شکار مرگ» ابراز امیدواری کرد: امیدوارم مسئولان تئاتری مدیریت درست بر نرخ بلیت نمایش ها را در دستور کار قرار دهند و همچنین برای اختصاص پیدا کردن سالن های تئاتر دولتی به گروه های نمایشی جوان و لایق چاره ای بیندیشند.

این دستیار کارگردان تئاتر افزود: همچنین، باید بر شرایط کرایه سالن های تئاتر خصوصی نظارت صورت بگیرد چون این هزینه های گزاف چند میلیون تومانی برای هر شب اجرا به مرور اجرا رفتن را برای گروه های نمایشی جوان غیرممکن می‌کند.

رامین دولت آبادی در سخنان پایانی درباره برنامه های آتی اش گفت: گروه تئاتر ویدار به زودی نمایشی را به کارگردانی نگار عزیزی روی صحنه خواهد برد.

نمایش «گربه در نیمه شب» ماجرای خاندان مرحوم وست است که بیست سال پس از فوت او در عمارت قدیمی اش برای خواندن وصیت نامه جمع شده‌اند و پس از خواندن وصیت نامه اتفاق های عجیبی رخ می‌دهد.

بازیگران این نمایش نگار عزیزی، اسپاروخان مرادی، سامان تندیس، سارا سیبی، کمند اینانلو، علی سیبی، مصطفی دهقانی اشک، مروارید کفائی و رضا آقایی هستند.

درباره نمایش گربه در نیمه شب
۰۷ شهریور ۱۴۰۱