در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | سه نقش از «حادثه در ویشی» را زنانه کردم/ معرفی بازیگران نمایش
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:19:22
نمایش حادثه در ویشی | سه نقش از «حادثه در ویشی» را زنانه کردم/ معرفی بازیگران نمایش | عکس

منیژه محامدی کارگردان باسابقه تئاتر ایران از روی صحنه بردن نمایش «حادثه در ویشی» از اول دی ماه در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر خبر داد. 

منیژه محامدی مترجم، مدرس و کارگردان باسابقه تئاتر درباره جدیدترین فعالیتش در این عرصه به خبرنگار مهر گفت: قصد دارم از اول دی ماه نمایشنامه «حادثه در ویشی» را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرم. این نمایشنامه نوشته آرتور میلر است که جزو سه کتابی به حساب می آید که من از نمایشنامه های میلر ترجمه کرده ام و هر کدام شامل دو نمایشنامه می شود. تا به حال نیز از این نمایشنامه ها ۲ اثر «پس از سقوط» و «چشم اندازی از پل» را به صحنه برده ام.

وی درباره گروه بازیگران نمایش عنوان کرد: بازیگران این اثر نمایشی از اعضای گروه «پیوند» هستند. مهوش افشارپناه، محمد اسکندری، فرناز رهنما، محمد نادری، هومن کیایی، سام کبودوند، محمدخداوردی، مجید جعفری، نسترن پیکانو، داریوش برزگر، مهدی مشهدی کاظمی، احسان مرادخواهی بازیگران «حادثه در ویشی» هستند.

کارگردان نمایش «کوری» درباره داستان این نمایش توضیح داد: قصه «حادثه در ویشی» در زمان نازی ها در شهر اشغال شده ویشی رخ می دهد، نازی ها عده ای را در دخمه ای زندانی  می کنند که سرنوشتی نامعلوم در انتظار هر کدام از آنها است.

محامدی درباره تغییراتی که نمایش نسبت به نمایشنامه اصلی کرده است، بیان کرد: این متن نمایشی اثری مردانه است اما من تصمیم گرفتم به جای اینکه کار را کاملا مردانه به صحنه ببرم سه تا از نقش های مرد را به زن تبدیل کنم چون آرتور میلر این نمایشنامه را خیلی سال قبل نوشته و به نظرم الان می توان تغییرات اندکی در آن بوجود آورد تا به جذاب شدن بیشتر اثر کمک کند. البته این تغییرات خدشه ای به اصل داستان وارد نمی کند.

وی در پایان صحبت هایش متذکر شد: در اجرای این اثر نمایشی از ویدیو پروجکشن نیز استفاده کرده ایم و بخشی از نمایش نیز در بیرون از صحنه تئاتر و بین تماشاگران رخ می دهد. «حادثه در ویشی» یک نمایشنامه تک پرده ای است که اجرای آن نیز ۷۰ دقیقه به طول می انجامد.

نمایش «حادثه در ویشی» از اول دی ماه ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه در سالن ناظرزاده کرمانی تماشخانه ایرانشهر به صحنه می رود.

از عوامل این اجرای نمایشی می توان به طراح صحنه: امیرحسین دوانی، طراح لباس: مریم غیورزاده، دستیار کارگردان: ماهانا نریمانی، موسیقی: آرشام مودبیان، ویدئو: محمد حسین جعفری اشاره کرد.

درباره نمایش حادثه در ویشی
۲۱ آذر ۱۳۹۵